טיפ מבכירי קרן השקעות: ארבע מניות של חברות איכותיות

יוויד בארס ואיאן לאפי, בכירים בפירמת ההשקעות Third Avenue, בראיון ל"גלובס": "אנחנו לא מנסים לתזמן את השוק, קרוב לוודאי שנהיה גרועים בזה. אנחנו מחפשים חברות איכותיות להשקעה"

"אנחנו לא מנסים לתזמן את השוק, קרוב לוודאי שנהיה גרועים בזה. אנחנו מחפשים חברות איכותיות להשקעה". כך, בפשטות, מסבירים דיוויד בארס ואיאן לאפי, בכירים בפירמת ההשקעות Third Avenue את תפיסת עולם ההשקעות שלהם.

השניים הם מחסידיו של מייסד הפירמה ואחד ממשקיעי הערך המוכרים ביותר בעולם, מרטי וויטמן, והם הגיעו לישראל כאורחי KCPS, עימה הם מנהלים קרן השקעות ערך משותפת. במפגש עם מנהלי השקעות מקומיים שהתקיים הבוקר, חשפו בארס ולאפי את ארבע המניות המומלצות שלהם, המורכבות מחברות גלובליות, ששלוש מתוכן נסחרות בארה"ב ואחת בהונג קונג. ההמלצות לפניכם.

1. פוסקו (סימול: PKX)

פוסקו היא יצרנית ברזל דרום קוריאנית. החברה מייצרת ומשווקת קו מוצרי ברזל ומחזיקה בנתח שוק של כ-3% משוק הברזל העולמי. עיקר פעילותה של החברה במדינת מוצאה, כשגם השוק הסיני מהווה שוק יעד עיקרי עבורה. אנשי Third Avenue מציינים כי החברה מוצאת חן בעיניהם לאור ביצועיה במהלך משבר המניות האסייתיות בשנות ה-90 של המאה שעברה, וכי הערכתם כלפיה התחזקה לאחר המשבר האחרון, אותו היא הצליחה לעבור מבלי להזדקק לגיוסי הון או חוב.

כלכלני פירמת ההשקעות מאמינים שלחברה יש מאזן ותזרים מזומנים חזקים, והיא ממוצבת היטב כדי להתמודד עם תנאים מאקרו-כלכליים קשים, וכן להגדיל את נתח השוק שלה בזמנים מאתגרים. לאפי מציין כי מניית החברה מהווה הזדמנות כשהיא נסחרת לפי מכפיל 8 ומעט מעל שוויה בספרים. רכישת דייהו אינטרנשיונל, אותה מתכוונת פוסקו להשלים עד ספטמבר, צפויה לתת לחברה דחיפה קדימה, כשניתן להיות שבעי רצון גם מדרך הרכישה, שמתבצעת בדיסקאונט ובאמצעות המזומנים הרבים שבקופת החברה.

2. הנדרסון לנד דיוולופמנט (HKSE:12)

חברת הנדל"ן הנדרסון נסחרת בבורסה בהונג-קונג. החברה היא בעלת תיק נכסי נדל"ן בהונג-קונג ובסין, והיא מחזיקה בשטחים נרחבים נוספים. בערים מרכזיות היא מתמקדת בנכסי נדל"ן מניב, בעיקר במגדלי עסקים ובשטחים מסחריים. בערים משניות, החברה פעילה בתחום הנדל"ן למגורים.

הנדרסון רכשה את מרבית הקרקעות שלה במחירים נמוכים בהרבה ממחירן כיום, ויתרון נוסף בהשקעה בה הוא חשיפה גם לחברת הונג-קונג אנד צ'יינה גז (מפיצת הגז הגדולה בהונג-קונג), בה מחזיקה החברה 40%. לאפי מציין שלחברה פוטנציאל להצפת ערך רב בנכסיה בהונג-קונג ובסין, למרות שהיא פעילה במדינה בה הספקולציה במחירי הנדל"ן גדולה, היא מתמקדת בעיקר באזורים בהם הספקולטיביות אינה משמעותית. בכל מקרה, הממשל הסיני נוקט בפעולות כדי לרסן את הספקולנטים.

לאפי מוסיף, שהחברה נסחרת בדיסקאונט עמוק על תחזית הערך הנכסי הנקי (NAV) השמרנית שלה. בנוסף, הוא מעריך את הנהלת החברה בראשות לי-שאו-קיי, בעל המניות הגדול בהנדרסון, שממשיך להגדיל את החזקתו תוך הבעת אמון בחברה.

3. בנק אוף ניו-יורק מלון (BK)

למרות שמגזר הבנקאות האמריקני ספג מכה כואבת במשבר הפיננסי האחרון, ב-Third Avenue מביעים אמון רב בבנק, שנוצר ממיזוג של מלון פייננשל ובנק אוף ניו-יורק בשנת 2007.

לאפי מציין, כי לבנק יש מיצוב חזק בשוק הפיננסים האמריקני, הוא מהמובילים בעולם בניהול נאמנויות, ויש לו 22.4 טריליון דולר מנוהלים בנאמנויות וכן 1.1 טריליון דולר בניהול השקעות. לחברה בסיס לקוחות יציב, שגדל בהדרגה, ולאפי מדגיש כי לבנק תיק הלוואות, אך זה אינו גדול, ואף תפקד היטב במהלך המשבר האחרון. הוא גם מציין לחיוב את הנהלת הבנק, אותה מוביל בוב קלי, המנכ"ל.

הבנק היה מהראשונים להשתתף בתוכנית התמריצים של הממשל האמריקני (TARP), אך הדילול לבעלי המניות הקיימים היה מינורי יחסית, ולפי לאפי היה גם מהראשונים להחזיר את כספי התוכנית. למרות התחזית החיובית לטווח ארוך, לאפי מציין כי מניות הבנק נסחרות בדיסקאונט עמוק ל-NAV ולפי מכפיל רווח מנורמל של כ-10-12 בלבד.

4. סיקמור (SCMR)

סיקמור היא חברת נט-נט | אמיתית, להגדרתו של לאפי. החברה היא ספקית של ציוד תקשורת, שמתמחה בעיקר במתגים. מצב עסקיה אינו מזהיר, ולדברי לאפי עיקר המשיכה אליה נעוץ בקופת המזומנים שלה. לסיקמור 636 מיליון דולר בקופה ללא חובות, והחברה ביצעה מהלך של רה-ארגון במסגרתו קיצצה כ-40% מכוח העבודה והצליחה לחזור לרשום תזרים חיובי ברבעון הראשון של השנה.

הנהלת החברה מחזיקה בנתח ממניותיה ולפיכך מחויבת להצלחת העסק, לדברי לאפי. החברה יכולה לנצל את המזומנים שבקופתה לביצוע רכישות או לפתח קווי מוצרים חדשים והיא אף עשויה למצוא את עצמה בצידה השני של עסקת רכישה, אם התוכניות שלה יתבררו כמוצלחות בהמשך. המשיכה נעוצה, כאמור, במזומנים שבקופתה, וגם תמחורה הוא אטרקטיבי, שכן היא נסחרת בדיסקאונט של כ-25% על המזומנים שבקופתה.