האתגר בעיריית ירושלים: אכלוס והשכרה ל-9,000 'דירות רפאים'

מהפכת הדיור בר-השגה בירושלים תיושם לפי המודל 20:20:20: 1. דיור בר-השגה בכל תוכנית בנייה שמתייחסת ליותר מ-20 דירות. 2. 20% מהדירות בכל פרויקט יהיו בשטח של עד 100 מ"ר. 3. מחיר הדירות יהיה נמוך ב-20% משווי השוק של דירה מקבילה

לאחר שהכריז לפני כשבועיים על ניסיונות העירייה לאכלס את "דירות הרפאים" בעיר, יוצא היום ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בהליך לאיסוף מידע שיסייע בעידוד השכרת הדירות בבעלות תושבי החוץ. ‏

כזכור, לפני כשבועיים הציג ברקת את מהפכת הדיור בר-השגה בירושלים, שתיושם לפי המודל החדש 20:20:20, במסגרתו תדרוש העירייה אלמנט של דיור בר-השגה בכל תוכנית בנייה שמתייחסת ליותר מ-20 דירות, כך ש-20% מהדירות בכל פרויקט יהיו בשטח של עד 100 מ"ר ומחיר הדירות יהיה נמוך ב-20% משווי השוק של דירה מקבילה.

במסגרת אסטרטגיית הדיור בר-השגה יוצאת העירייה בצעד הסברתי כלפי משקיעי החוץ על מנת שיבינו את החשיבות של השכרת הדירות ושל ההימנעות מהשארתן ריקות, כך שהיצע גדול יותר של דירות יוצעו להשכרה.

באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י), החלה היום העירייה באיתור חברות המעוניינות לאסוף מידע ממציעים פוטנציאליים בכל הנוגע לעידוד השכרת דירות בבעלות תושבי חוץ לייעודים של מגורים ותיירות.

באמצעות מכרז, שייסגר בסוף בחודש הבא, מזמינה העירייה חברות בעלות ניסיון בתחום השכרת וניהול נכסים, קשרים עם תושבי חוץ ושיתוף פעולה עם גורמים כלכליים ופיננסיים. ‏

בירושלים קיימות היום כ-9,000 דירות בבעלות תושבי חוץ כשמרביתן נתונות בשימוש רק לאורך שבועות ספורים במהלך השנה. העירייה מעוניינת לקדם מיזם שיגדיל את שיעור הדירות המושכרות ושנמצאות בשימוש לאורך מרבית חודשי השנה.

ברקת פנה לפני מספר חודשים באמצעות מכתב לתושבי החוץ המחזיקים בדירות בעיר בבקשה להשכיר את דירותיהם למשפחות צעירות ולסטודנטים בחודשים בהם הם לא נמצאים בעיר. המכתב צורף לספח הארנונה שנשלח לכתובות אלה.

יצויין שבעקבות המכתב התקבלו בעירייה מספר פניות מצד חברות שהציגו מודלים עסקיים לפיהם ניתן לקדם את המיזם וכך להגדיל את היצע הדירות להשכרה בעיר.