תעשיית ההימורים חוגגת את המונדיאל

בבריטניה מעריכים כי הכנסות ההימורים מהטורניר יגיעו ל-2 מיליארד דולר; בסוכנות "ויקטור צ'נדלר" מדברים כבר עכשיו על עלייה של 30% בהכנסות לעומת הגביע העולמי ב-2006; ב"וויליאם היל" אפילו שילמו את הכסף למי שהימר על גול של פרנק למפארד מול גרמניה

הכדורגל שאנחנו רואים במונדיאל הנוכחי הוא לא בהכרח טוב יותר מזה שראינו בגביע העולמי ב-2006. אבל הנכונות של אנשים בעולם להמר על המשחקים בטורניר דווקא גדלה.

"עד עכשיו, הרווחים שלנו גדלו בצורה משמעותית לעומת הטורניר ב-2006 בעקבות כמות הפתעות לא קטנה", אמר ל"וול סטריט ג'ונרל" מייקל קרלטון, מנכ"ל סוכנות "ויקטור צ'נדלר". קרלטון הוסיף כי "ההכנסות שלנו עד שלב שמינית הגמר עלו ב-30% לעומת שלב שמינית הגמר הקודם".

לפי הערכות של סוכנות "וויליאם היל", סך הכנסות ההימורים מהמונדיאל הזה יסתכם בלמעלה מ-2 מיליארד דולר עבור סוכנויות ההימורים הבריטיות - שיא כל הזמנים לטורניר בודד. "וויליאם היל" מרוויחה כסף מספיק טוב מהמונדיאל בדרום אפריקה, עד כדי כך שהחליטה, בצעד לא שגרתי, לשלם כסף למי שהימר ביום ראשון על כך שפרנק למפארד יכבוש שער נגד נבחרת גרמניה (על אף שהשופט פסל את הגול החוקי של הקשר האנגלי).

ב"וויליאם היל" מדווחים כי ההימור הבודד הגבוה ביותר שנכנס אליהם עד כה הוא של אדם שהשקיע 220 אלף דולר בזכייה של נבחרת צרפת בטורניר. "הטריקולור", כזכור, הודחו כבר בשלב הבתים.

אגב, "וויליאם היל" הציעה לפני פתיחת המונדיאל יחס של 1 ל-5 על כך שפיפ"א תכניס שימוש באמצעים טכנולוגיים שיעזרו לשופטים עד מונדיאל 2014 בברזיל. אחרי טעות השיפוט במשחק של נבחרת אנגליה (וזו שהגיעה מיד אחריה במשחק של ארגנטינה-מקסיקו), הורידה הסוכנות את יחס ההימור ל-1 ל-3.