ועדת טירקל בצומת דרכים: עלולה להתפרק אם לא יורחבו סמכויותיה

יום בלבד לאחר שהתכנסה לראשונה כדי לבחון את אירועי המשט לעזה - ייתכן והועדה עומדת בפני פירוק ■ טירקל מאיים להתפטר אם לא יורחבו סמכויותיו ■ בינתיים - עבודת הוועדה מוקפאת

ועדת טירקל בצומת דרכים: ביום ראשון הקרוב תערוך הממשלה ישיבה ובה תדון בהרחבת סמכויותיה של הוועדה לבדיקת אירועי המשט הטורקי לעזה, וזאת לאחר שבשבוע שעבר איים שופט בית המשפט העליון לשעבר, פרופ' יעקב טירקל, להתפטר מראשות הוועדה. בינתיים, הוקפאה עבודתה של הוועדה עד ל-11 ביולי.

תחילת הפרשה ביום חמישי בערב כאשר נפגש טירקל עם שר המשפטים יעקב נאמן, הודה על האמון שניתן לו וביקש לפרוש מתפקידו. לאחר ששאל נאמן לפשר הצהרתו של טירקל, אמר לו האחרון כי הוא מוכן להמשיך בתנאי שיקוימו שלושה תנאים.

התנאי הראשון של טירקל היה כי הוועדה תוגדר כוועדה ממשלתית. עוד התנה טירקל את עבודת הוועדה בתוספת שני חברים נוספים. לבסוף, דרש טירקל כי יורחבו סמכויות הוועדה, וביניהן גם האפשרות לחייב עדים להופיע, לאסוף ראיות וכן הלאה. למעשה, דרש טירקל כי הוועדה ברשותו תהיה דומה לוועדת וינוגרד שחקרה את קבלת ההחלטות במהלך מלחמת לבנון השנייה.

ביום שישי בבוקר נערכה פגישה דחופה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר נאמן, היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין וטירקל. במהלך הפגישה אמר נתניהו כי לא יוכל לקבל החלטה על הרחבת הסמכויות מבלי אישורו של שר הביטחון אהוד ברק, שעשה את דרכו חזרה לישראל באותו בוקר. טירקל התבקש להמתין להחלטה מספר ימים.

הערב, קיבל טירקל הבטחה מפורשת כאמור משר המשפטים כי הממשלה תתכנס לצורך הרחבת הסמכויות כבר ביום ראשון הקרוב. כעת, כך נראה, תלויה הוועדה על בלימה, לפחות עד להחלטת הממשלה.