פוקס קיבלה את הזיכיון של מותג האופנה אמריקן איגל

(עדכון) - תשקיע 45 מיליון שקל בפתיחת חנויות אמריקן איגל ומותג ההלבשה התחתונה AERIE בישראל ■ חנות ראשונה תיפתח בקניון רמת-אביב בינואר 2012 ■ מנכ"ל פוקס הראל ויזל: "אני לא מכיר מותג אחר שיותר מתאים לשוק הישראלי"

רשת האופנה פוקס קיבלה את הזיכיון למותג האופנה האמריקני אמריקן איגל (AMERICAN EAGLE OUTFITTERS) וכן למותג ההלבשה התחתונה AERIE, המצוי אף הוא בבעלת חברת AEO MANAGEMENT CO.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", על קבלת הזיכיון נאבקו גם אלביט קמעונאות וקבוצת זארה, שבשבועיים האחרונים עשו מאמצים קדחתניים על מנת לקבלו.

פוקס דיווחה היום (ה') כי תשקיע סכום של 45 מיליון שקל בהקמת שתי הרשתות, שצפויות להיפתח ב-1 בינואר 2012.

החנות הראשונה של המותג תיפתח בתחילת ינואר 2012 בקניון רמת-אביב של מליסרון, והיא תשתרע על שטח 800 מ"ר ותכלול גם את מותג ההלבשה התחתונה AERIE. במקביל מתנהל משא-ומתן לפתיחת חנויות גם בקריון ובקניון רננים, אף הם של מליסרון.

אמריקן איגל הוא מותג האופנה הבינלאומי הרביעי שנוחת בישראל בתוך קצת יותר משנה, אחרי H&M, GAP וברשקה, ועם פריסתו הוא צפוי להביא להחרפת התחרות בשוק האופנה הישראלי, הן מול המותגים המקומיים והן מול המותגים הבינלאומיים.

המותג מחזק את פוקס, שמחזיקה כיום בשותפות גם ברשתות סאקס, בילבונג וללין.

הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי פוקס, הביע היום ביטחון בהצלחת המותג בישראל. "אני לא מכיר מותג אחר בעולם, פרט לאמריקן איגל, שיותר נכון, יותר מתאים ויותר יצליח בשוק הישראלי לדעתי", הוא אומר ל"גלובס".

בפוקס סירבו היום להתייחס לפוטנציאל המכר הכספי של המותג בישראל, אם כי לפי הערכות, שני המותגים יחד עשויים להגיע בתום הפריסה למכירות של למעלה מ-200 מיליון שקל בשנה.

אמריקן איגל הוא מותג אופנה צעיר וטרנדי הפונה לנשים בגילאי 15-28. המוצרים הנמכרים ביותר של המותג הם ג'ינסים בגזרה נמוכה, חולצות פולו, חולצות T עם לוגו החברה ושנת ההקמה, מכנסי בוקסר ובגדי-ים. המותג מזכיר בסגנון שלו את המותג אברקרומבי אנד פיטש, אבל רמת המחירים שלו נמוכה יותר.

המותג AERIE הוא מותג הלבשה תחתונה צעיר וטרנדי הפונה לגילאי 13-25, והוא עשוי להתחרות ברשתות ההלבשה התחתונה.

הכנסות של 3 מיליארד דולר בעולם

חברת אמריקן איגל נוסדה ב-1977. ב-1994 החלה החברה להיסחר בנאסד"ק (סימול AEO), ושוויה עומד היום על 2.4 מיליארד דולר. מאז כניסתה לנאסד"ק רשמה החברה התפתחות מואצת, וכיום היא מפעילה בארה"ב 950 חנויות תחת המותג AMERICAN EAGLE וכ-140 חנויות תחת המותג AERIE. לחברה פעילות מצומצמת יותר, בהיקף של 280-300 מיליון דולר, גם בקנדה.

ב-2009 הסתכם מחזור המכירות של החברה ב-2.99 מיליארד דולר. בתקופה זו רשמה החברה רווח תפעולי של 302 מיליון דולר ורווח נקי של 179 מיליון דולר.

יו"ר החברה הוא היהודי ג'יי שוטנשטיין, התורם למוסדות שונים בישראל.

המותג יושב על אותה קטגוריה של פוקס. לדברי ויזל, "כל אחד שמוכר אופנה בשוק הישראלי מתחרה בפוקס. אני זוכר מצוין את הכתבות לפני כניסת H&M. הוכחנו שגם בשוק שיש את H&M ו-GAP פוקס התחזקה. כל פירמה שמוכרת ביגוד היא תחרות. אמריקן איגל זה פחות תחרות לפוקס מאשר H&M לדוגמה".

* כמה סניפים תקימו?

"הפוטנציאל יכול להגיע ל-15-20 חנויות של אמריקן איגל ועוד 30-20 חנויות Stand Alone של מותג ההלבשה התחתונה AERIE. החנויות ייפתחו רק בקניונים גדולים ומובילים. מהרגע שזה התפרסם, אין כמעט גורם מקבוצות הקניונים שלא פנה אלינו".

* האם חלק מסניפי פוקס יהפכו לאמריקן איגל?

"אפילו לא אחד. הכול שטחים חדשים. זה שטחים אחרים וגדלים אחרים".

* באיזה גדלים יהיו החנויות?

"חנויות אמריקן איגל כ-600-900 מ"ר וחנויות AERIE יהיו בגודל של כ-200 מ"ר".

* לאיזה היקף מכירות אתם צופים?

"אנחנו חברה ציבורית, ואני לא יכול לומר".

* מה זה יעשה לכם כקבוצה?

"כל אחד שיעשה את החישובים לבד. מי שמבין, יודע ומכיר ויכול לעשות החישובים לבד. אנחנו גאים ומאושרים שבחרו בנו".

* המותג יעשה קניבליזציה לפוקס במכירות?

"חד-משמעית לא".

* איך המותג יתמודד עם H&M ו-GAP?

"מי שרואה מה אמריקן איגל עושה בארה"ב, יכול להבין לבד מה זה יעשה".

* באיזה עוד מדינות קיבלת זיכיון?

"בשוק הישראלי יש לנו יכולות מרובות. יש לנו את הלוגיסטיקה, האנשים והקשרים, ולא ביקשתי זיכיון בשום מדינה נוספת".

"מותג חזק"

בקניונים מיהרו היום לפתוח זרועות לעבר המותג החדש. "אני מאמין שיש מקום לעוד מותג. זה מותג חזק מאוד", אומר מנכ"ל קניוני ישראל, יוסי צבי.

"אין לי ספק שיש מקום לעוד מותג. זה מותג מצוין, מהמובילים, בנישה שלא היתה קיימת. כולם דיברו על אברקרומבי או הוליסטר. אמריקן איגל, שפועל בקונספט דומה, הוא המתחרה הכי גדול של הקבוצה הזאת. הנישה של אמריקן איגל היא צעירים בסוג לבוש שתמיד חיפשו בחו"ל", אומר מנכ"ל מליסרון, משה רוזנבלום.

* במי הוא ינגוס?

"הוא ייתן מכה לחנויות הג'ינסים Stand Alone".

פרט למליסרון, גם מנכ"ל קניון שבעת הכוכבים, זיו שחורי, אישר כי הוא מנהל מגעים עם פוקס לפתיחת חנות בגודל של 900 מ"ר בקניון. "זה מותג חזק מאוד בארה"ב. אני מקווה שהוא יעשה נתח משלו ולא ינגוס באחרים".

22
 22