מכה לדנקנר בעקבות עסקת מכתשים: הדירוג של כור - במעקב

חברת הדירוג מידרוג מכניסה את דירוג האשראי של כור ל-Watch list, בהמשך להודעת החברה הבת מכתשים על רכישת חברת אלבאו בכמיליארד דולר ■ "לעסקה יכולות להיות השלכות 'שליליות או נייטרליות' על המיצוב הפיננסי והעסקי של מכתשים אגן ושל כור"

חברת הדירוג מידרוג מכניסה את דירוג האשראי של חברת כור שבשליטת נוחי דנקנר לרשימת מעקב (Watch list), בהמשך להודעת החברה הבת מכתשים אגן על רכישת חברת אלבאו בכמיליארד דולר.

בחברת הדירוג מציינים כי מכתשים אגן היא חברה בת מהותית בתיק האחזקות של כור ולעסקה יכולות להיות השלכות על המיצוב הפיננסי והעסקי של מכתשים אגן ושל כור. "יודגש כי אופן מימון עסקת אלבאו טרם נקבע וממילא לא ניתן לבחון את מלוא השלכותיה על חברת כור, וההשלכות בטווח הקצר-בינוני יכול שיהיו שליליות או נייטרליות", נכתב בהודעת מידרוג.

הדירוג של כור עומד נכון להיום על A1, ורשימת המעקב תחול על סדרות ח', ט', י' בהיקפים מצרפיים של 2.8 מיליארד שקל, ושצפויות להיפרע בשנים 2011-2017.

נזכיר, כי ביום ראשון נחשף ב"גלובס", כי מכתשים אגן, יצרנית חומרי ההדברה, בדרך לרכישת הענק הראשונה שלה בשנים האחרונות, במסגרתה תרכוש את חברת האגרו-כימיה אלבאו (Albaugh) בסכום השווה בגודלו לכ-60% משווייה של מכתשים עצמה, כך שהיא צפויה למנף את היקפה.

על פי תנאי ההסכם, מכתשים תשלם תמורת הרכישה 340 מיליון דולר במזומן עם השלמתה ועוד 455 מיליון דולר באשראי לשבע שנים. בנוסף תעביר החברה 59 מיליון מניות של מכתשים, כ-12% מהון המניות, ששוויים עומד כיום על 210 מיליון דולר. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של השנה.

אלבאו היא חברת אגרו-כימיה אמריקנית שנוסדה ב-1979, ומוחזקת בבעלות פרטית. מייסד החברה הוא דניס אלבאו, המחזיק כיום ב-100% ממניותיה. לאלבאו מפעל ייצור ופיתוח במיזורי שבארה"ב, בו היא מפתחת חומרי הדברה כימיקלים ליבולים חקלאיים.