חשד להונאת ענק: מתחזה מאריאל עקץ בנקים במאות אלפי שקלים

תושב אריאל חשוד כי התחזה ל-4 אנשים שונים ועקץ 6 בנקים שונים באזור המרכז ■ עפ"י החשד הוא השתמש בתעודות זהות מזויפות כדי ללוות כספים, בהם רכש בין היתר ג'יפ יוקרתי על חשבונם של אחרים - שחלקם כבר לא בין החיים

חשד להונאת ענק באזור המרכז: תושב אריאל בן 38 נעצר הבוקר (ה') בחשד שהתחזה ל-4 אנשים שונים ולווה בשמם כספים מ-6 בנקים שונים. החקירה מגלה כי החשוד לא פעל מתוך מצוקה. על-פי החשד, באחת הפעמים הוא לווה 200 אלף שקל ורכש באמצעותם ג'יפ יוקרתי.

החקירה החלה בעקבות תלונה של תושב אזור המרכז בשם סרגיי חזנוב, על כך שמספר חשבונות בנק נפתחו בשמו בסניפים שונים, למרות שלא ביקר בהם מעולם. חקירה של מחלק ההונאה במחוז תל-אביב הובילה את החוקרים אל אותו חשוד והביאה למעצרו.

חשד: התחזה גם לאנשים מתים

"החשוד הזמין כרטי אשראי באחד החשבונות שפתח, וכשהגיע לקחת אותו מהבנק, החוקרים המתינו לו ועצרו אותו", סיפר רב-פקד אבי דיין, ראש מחלק ההונאה במחוז תל-אביב, לחדשות 2 באינטרנט. "בחיפוש ברכושו נמצאו 4 תעודות זהות של אנשים שונים ברמת זיוף גבוהה, שחלקם כבר לא בין החיים".

שיטת הפעולה היתה פשוטה: על-פי החשד, לאחר שהשיג את תעודות הזהות - החליף החשוד את התמונה ופתח חשבונות בנקים בסניפים שונים. החשוד ניהל את חשבונות הבנק ולקח הלוואות במאות אלפי שקלים מבלי שהיתה לו כוונה להשיב את הכספים - ונעלם.

"עד כה ידוע לנו על 5 עד 6 בנקים לפחות שנפלו בפח - אבל אני מעריך כי המספר יגדל ככל שנתקדם בחקירה", הוסיף דיין.

הבוקר הובא החשוד לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל-אביב.