ויגודמן מממש את הפוטנציאל

מנהליה הקודמים של מכתשים אגן לא הרימו רכישה בסדר גודל כזה, והנה בא ויגודמן ומצליח

כשארז ויגודמן החליט במפתיע לפני כשנה לעזוב את תפקיד נשיא שטראוס גרופ אחרי 8 שנים, החלו הניחושים לאן יילך. בסופו של דבר בחר ויגודמן בנוחי דנקנר ומונה למנכ"ל יצרנית חומרי ההדברה מכתשים אגן, שבשליטתו.

זה לא היה טריוויאלי שויגודמן ייקח את התפקיד, אחרי הכל הוא כבר ניהל חברה בתחום התעשייה, וכבר עבד עם בוסים דומיננטיים, וגם את מכתשים מובילים אנשים דעתניים כמו היו"ר אברהם ביגר ודנקנר. בשוק חשבו כי אם הוא כבר עוזב תפקיד מכובד ומפנק בחברה כמו שטראוס, זה יהיה כדי לשנות כיוון.

אך למרות הספקנות, ויגודמן נכנס לתפקיד במלוא המרץ. בשלב ראשון שינה את מבנה הנהלת החברה, אבל המנה העיקרית הגיעה השבוע. ויגודמן הוביל את מכתשים לעסקה הגדולה ביותר שלה, כשהודיע כי תרכוש את יצרנית חומרי ההדברה הפרטית הגדולה בעולם, אלבאו, תמורת מיליארד דולר.

כבר כמה שנים יש ציפיות שמכתשים אגן תיקח חלק בתהליך הקונסולידציה בענף חומרי ההדברה. עד כה הסתפקה החברה ברכישות קטנות יחסית. מנהליה הקודמים, שלמה ינאי ואברהם ביגר, לא הצליחו להרים רכישה בסדר גודל כזה, והנה מגיע ויגודמן ומצליח לסגור עסקה כזו תוך זמן קצר יחסית.

אך לצד ההזדמנות, קיימים גם לא מעט סיכונים שלוקח על עצמו ויגודמן: העסקה הזו מאוד גדולה, והיא כרוכה בהגדלת ההלוואות והמינוף של מכתשים לצורך מימושה, זאת בתקופה של ירידה בביקושים בענף ושחיקה של רווחים.

אם עסקה תתגלה בעתיד כמוצלחת, ייזכר ויגודמן כמי שהביא לשינוי המיוחל, אולם אם יסתבר שהעסקה גררה את החברה לפינות בעייתיות, יהיה זה כתם רציני בקריירה של ויגודמן, שעד היום היו בה כמעט אך ורק הצלחות.