על אף התנגדות האוצר: הממשלה תדון בהעלאת שכר המינימום

ביום ראשון הקרוב תדון הממשלה בהצעת החוק של ח"כ עמיר פרץ בעקבות הערר שהגיש שר האוצר לאחר שוועדת שרים לחקיקה החליטה לתמוך ■ בסביבתו של פרץ הביעו תקווה כי יחסי הכוחות סביב שולחן הממשלה לא ישתנו משיקולים פוליטיים

הצעת החוק להעלאת שכר המינימום עולה על שולחן הממשלה: ביום ראשון הקרוב תדון הממשלה בהצעת החוק של ח"כ עמיר פרץ בעקבות הערר שהגיש שר האוצר,יובל שטייניץ, לאחר שוועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לתמוך בהצעה. ההצעה התקבלה בתמיכת שרי ש"ס, יעקב מרגי ומשולם נהרי, שרי הליכוד, ישראל ביתנו, ושרי העבודה, שלום שמחון ויצחק (בוז'י) הרצוג. משרד האוצר, המשפטים והתמ"ת התנגדו להצעה. מאז שוכנעו שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר ומשרד המשפטים לתמוך בהצעה. היחיד שנותר עדיין בסירובו הוא משרד האוצר, בטענה שהעלאת שכר המינימום עלולה לגרום לעלייה באחוזי האבטלה וכן בהגדלת הוצאות הממשלה.

בסביבתו של פרץ הביעו תקווה כי יחסי הכוחות סביב שולחן הממשלה לא ישתנו משיקולים פוליטיים. "אנו מקווים כי שרי הממשלה יתמכו גם הפעם בהצעת חוק ערכית זו ,והצעה זו תעלה לקריאה טרומית בשבוע הבא", אמרו הבוקר בסביבתו והבהירו כי יהיו מוכנים להגיע לפשרה במסגרתה תאושר בתחילה פעימה ראשונה של האלעת השכר, ורק אחרי שתיבחן השפעתה על המשק- ימשיכו בהליכי החקיקה, וגם זאת בתיאום מוחלט עם משרדי הממשלה.

על פי הצעת החוק המקורית של ח"כ עמיר פרץ, יעלה שכר המינימום, העומד כיום על 3,850 שקל, בשלוש פעימות: שלושה חודשים לאחר כניסת החוק לתוקף צפוי לעלות הסכום ל־4,100 שקל, לאחר תשעה חודשים יעלה ל־4,350 שקל, ולאחר 15 חודשים יגיע ל־4,600 שקל.

בתוך כך, פנה היום נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, לשר משה (בוגי) יעלון, בבקשה להסיר את ההצעה מסדר היום בישיבת הממשלה ולהעבירה בפורום "השולחן העגול" שבו שותפים המעסיקים, העובדים והממשלה, במטרה להגיע לפתרון מוסכם.

"ניסיונות להעלות את שכר העובדים בצורה פופוליסטית, תוך התעלמות ממחקרים ומהמצב הכלכלי עשויים לפגוע דווקא במי שאנו רוצים לעזור להם ובדרך לסכן את יכולת הצמיחה של המשק כולו", כתב ברוש במכתבו. בסביבתו של פרץ דחו את הטענות של נשיא התאחדות התעשיינים.