סרוסי: פוטנציאל הצמיחה של ישראל גבוה מרוב העולם המפותח

יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים בכנס של הבורסה בלונדון: חל שיפור ניכר במצב היחסי של המשק הישראלי

"המשק הישראלי מציב בפני קהילת המשקיעים הבינלאומית הזדמנות ייחודית - שילוב של כלכלה צומחת וסולידית. אני מעריך שבשנים הקרובות, פוטנציאל הצמיחה של ישראל ימשיך להיות גבוה משמעותית מזה של רוב המדינות המפותחות. אני משוכנע כי השקעה בבנק הפועלים מאפשרת למשקיעים בינלאומיים חשיפה למאקרו החיובי של המשק הישראלי הצומח, יחד עם הביטחון הטמון במניה של בנק מוביל, שסחירותה גבוהה". כך אמר יאיר סרוסי, יו"ר הדירקטוריון של בנק הפועלים, בכנס ובפגישות עם משקיעים בלונדון, שאורגן ע"י הבורסה לניירות ערך בתל אביב. בכנס משתתפים נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו ונציגי חברות מובילות במשק.

"הפער בין פוטנציאל הצמיחה של ישראל, לבין זה של המדינות המפותחות נובע בעיקר מן העובדה שהאוכלוסייה בישראל צעירה וגדלה בשיעורים גבוהים יותר מאשר מדינות המערב", הוסיף סרוסי. "ההון האנושי הוא איכותי, וסביר שנתונים אלו יתורגמו לעלייה בפריון העבודה. כמו כן בצד של המדיניות הכלכלית, לא נדרשת בישראל מדיניות צנע כמו בחלק מהמדינות המפותחות, או שינויים עמוקים ברגולציה ובפיקוח על שוקי ההון והכספים. התוצאה ברורה: חל שיפור ניכר במצב היחסי של המשק הישראלי".

סרוסי ציין כי הצטרפותה של ישראל ל-OECD, ארגון המדינות המפותחות, והעברתה לקבוצת המדינות המפותחות במדד ה-MSCI World Index, מהווים ציוני דרך, החושפים את המשק הישראלי למאגר הון גדול הרבה יותר מבעבר, מאגר הון שאנו מהווים השקעה אטרקטיבית עבורו.

להערכתו, כניסה של משקיעים זרים תתרום רבות לחברות המובילות במשק, בעיקר משום שהחשיפה לגישות ניהוליות בינלאומיות, benchmark ו- best practice ברמות בינלאומיות, ישפרו באופן משמעותי את איכות הניהול ואת ביצועי החברות בארץ.

בהתייחסו למערכת הבנקאות אמר יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים: " אנו חיים בתקופה של שינויים גדולים בבנקאות הגלובלית, ויש עדיין אי-ודאות לגבי איכות הנכסים במאזנים של בנקים רבים באירופה ובארה"ב. אם בוחנים את השינויים המוצעים ברגולציה והפיקוח על הבנקים בארה"ב ובאירופה, רואים שבתחומים רבים ישראל כבר ביצעה אותם, ובחלק מהנושאים, הפיקוח והבקרה בישראל אף מחמירים ויעילים יותר מאלה שיש ליישמם כעת במדינות מפותחות אחרות. ואכן מערכת הבנקים בישראל גילתה יציבות מרשימה לאורך המשבר העולמי של השנתיים האחרונות".

"תחת תנאי הרגולציה הפיננסית החדשה המתגבשת בעולם, ניראה כי התשואה העודפת שהייתה לחלק מהבנקים במערב על פני אלו של ישראל צפויה להישחק. הבנקים בעולם ייהפכו יותר דומים לבנקים בישראל, תוך שאיפה לאיזון נכון יותר בין תשואה לסיכון".

"אני מעריך כי המשקיעים הבינלאומיים ימקדו את תשומת לבם בחברות הגדולות במשק", אמר יו"ר בנק הפועלים, "משום שהם מעוניינים בסחירות גבוהה".