10.5 מיליארד דולר הושבו למשלמי המיסים ממכירת מניות סיטי

משרד האוצר האמריקני הודיע היום כי מכר כ-1.1 מיליארד מניות נוספות של סיטיגרופ ובסה"כ מסתכמת המכירה עד כה ב-2.6 מיליארד מניות ■ מחיר המכירה הממוצע: 4.03 ד', מחיר הקניה הממוצע: 3.25 ד'

משרד האוצר האמריקני הודיע היום כי מכר כ-1.1 מיליארד מניות נוספות של סיטיגרופ . עד כה מכר הממשל 2.6 מיליארד מניות שהם כשליש מסך של 7.7 מיליארד מניות רגילות המוחזקות על ידו, אותן קיבל הממשל בתמורה לסיוע שהעבירו משלמי המיסים בארה"ב לענקית הפיננסים.

המחיר המוצע למניה בעבור סך המכירות שביצע עד כה הממשל עומד על 4.03 דולר, כך שבסה"כ השיב האוצר לקופתו עד כה 10.5 מיליארד דולר. הממשל שילם בממוצע בעבור אותן מניות מחיר של 3.25 דולר, כך שהוא יצא מהעסקה ברווח של כ-1.98 מיליארד דולר.

נזכיק כי במהלך המשבר הפיננסי קיבלה סיטיגרופ מהממשל סיוע בסך 45 מיליארד דולר מכספי תוכנית החילוץלמערכת הבנקאית. מ-45 מיליארד הדולר, 25 מיליארד דולר הומרו למניות שעברו לידי הממשל, לאחר שהבנק החזיר לממשל 20 מיליארד דולר בדצמבר.

בשבוע שעבר אמר שר האוצר גייתנר לועדת הפיקוח על תוכנית החילוץ כי הבנק השיבו עד כה כ-75% מכספי הסיוע שקיבלו וכי עד כה ייצרו ההשקעות למשלמי המיסים כ-21 מיליארד דולר. עם זאת הכיר גייתנר בכך כי יתכן הפסד חלקי כתוצאה מהסיוע שניתן לענקית הביטוח AIG אלייה הזרים הממשל 182 מיליארד דולר. גייתנר גם ציין כי בתעשיית הרכב בוצעו שינויים מבניים משמעותיים והסיכויים כי ג'נרל מוטורס וקרייזלר ישיבו כ-60 מיליארד דולר גדלו.