בלשכת בן-אליעזר מכחישים: "לא שוקלים להתנצל בפני טורקיה"

(עדכון) - דיווחים בטורקיה: שר החוץ הטורקי איים כי אם ישראל לא תתנצל - טורקיה תסגור את המרחב האווירי שלה גם לטיסות מסחריות

דיווחים בטורקיה מנסים לחשוף קטעים מהשיחה בפגישתם הסודית של שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, ושר החוץ של טורקיה, אחמד דוואתולו, שהתקיימה שלשום (ד') בבריסל.

מקור דיפלומטי בטורקיה אמר לעיתון הטורקי "הרייט": "תתקיים פגישה שנייה אם ישראל תעשה צעד לכיוון הדרישות שלנו. בשלב זה אנחנו לא שוללים נחרצות את האפשרות של פגישה עם גורמים רשמיים ישראליים".

בעיתון הטורקי "זמאן" דווח כי שר החוץ הטורקי איים כי אם ישראל לא תתנצל - טורקיה תחריף את צעדיה ותסגור את המרחב האווירי שלה בפני טיסות מסחריות ישראליות.

ב"דיילי ניוז און ליין" בחרו לפרש את הדברים, והכתבה על הדיווחים הטורקיים מהשיחות נפתחת במילים "ישראל אותתה כי היא עשויה להתנצל בפני חלק ממשפחות ההרוגים במשט לעזה". ואילו עפ"י כותרת הידיעה, ישראל שוקלת גם לפצות את משפחות ההרוגים.

בגלי צה"ל דווח כי לשכתו של בן-אליעזר מכחישה כי ישראל שוקלת להתנצל בפני טורקיה או לפצות את משפחות ההרוגים במשט.

עפ"י הדיווחים, מקורות דיפלומטיים בטורקיה מסרו כי הפגישה עשויה לספק מוצא מהמצב הנוכחי, שהלך והסלים מאז אירועי המשט ב-31 במאי. דובר משרד החוץ הטורקי אמר לכתבים: "שר החוץ הזכיר לבן אליעזר את דרישותיה של טורקיה מישראל:: התנצלות, פיצויים למשפחות, הקמת ועדת חקירה בינלאומית והסרת הסגר הימי על עזה".

עוד מסר הדובר כי שני השרים שוחחו על המצב הנוכחי ביחסי ישראל-טורקיה ועל עתיד שיתוף הפעולה ביניהן, והוסיף כי בן אליעזר הבטיח לשר החוץ הטורקי שיעביר את דרישותיה של טורקיה לממשלת ישראל.