מת המנהיג הרוחני של חיזבאללה מחמד חוסיין פדלאללה

אבל כבד בלבנון: המנהיג הרוחני של חיזבאללה ואחד מהמקשרים של הארגון עם אירן מת הבוקר בגיל 75 ■ פדלאללה סבל בימים האחרונים משטף דם בראשו והיום מת בבית החולים בביירות

סוכנויות הידיעות מדווחות כי השיח' מוחמד חוסיין פדלאללה, מנהיגה הרוחני של תנועת חיזבאללה בלבנון, מת בבית החולים בביירות בגיל 74. פדלאללה סבל בימים האחרונים משטף דם בראשו, והיום (א') כאמור נקבע מותו.

האייתולה פדלאללה נולד ב-1935 בעירק. הוא סיים את לימודי האיסלאם שלו במוסד שיעי מכובד בעיר נג'ף הקדושה לשיעים בעירק, נחשב לסמכות ההלכתית של חיזבאללה והא מי שהעניק לגיטימציה דתית לפעולות ה"התנגדות" כנגד ישראל.

בנוסף, נהג פדלאללה לבקר את ארה"ב, בעיקר בשל יחסיה עם ישראל. בפן הדתי, נחשב פדלאללה כליברלי יחסית בקרב הפוסקים השיעים. פדלאללה העביר מספר פסקי הלכה מודרנים כמו למשל חיזוק מעמד האישה והאיסור על הכאה עצמית עד זוב דם, שנהוגה בימי חג העאשוראא' השיעי.

פדלאללה נחשב לאחד ממייסדי הקשר של חיזבאללה עם איראן עם הקמת התנועה בשנת 1982, לפדלאללה תומכים ומאמינים רבים ברפובליקה השיעית. הוא גם האיש שמינה את חסן נסראללה למזכיר הכללי של חיזבאללה, מיד לאחר חיסולו של המזכ"ל הקודם, עבאס מוסאווי, על ידי מסוקי צה"ל בשנת 1992.