סקר: רובנו משלמים 200 שקל על 60 ערוצים וצופים בפחות מ-10

מנכ"ל המועצה לצרכנות: "יש לפעול לקידום הצעת החוק להנהגת חבילת בסיס צרה בכבלים ובלוויין, שבה הצרכן יימנע מתשלום מיותר - וישלם אך ורק עבור ערוצים בהם הוא מעוניין"

מאות מכתבי צרכנים הועברו היום (א') על-ידי המועצה לצרכנות לראש הממשלה ולשרי האוצר והתקשורת, בקריאה לתמוך ברפורמת החבילה הצרה של חברות הכבלים והלוויין.

באמצעות חברי המערך הארצי שלה (מאמ"ץ) ואתר האינטרנט שלה, ביקשה המועצה מהגולשים לסמן את הערוצים בהם הם נוהגים לצפות.

ממצאי הסקר העלו כי מרבית הנסקרים צופים ב-9.5 ערוצים בלבד - זאת בעוד שחבילת צפייה בסיסית כוללת כיום 49 ערוצים ב-yes ו-62 ערוצים ב-HOT, בעלות של למעלה מ-200 שקל בחודש.

מתוצאות הבדיקה עולה עוד כי רוב הערוצים הכלולים בחבילות הבסיס אינם נצפים כלל על-ידי הצרכנים, כך שרוב הצרכנים משלמים כסף בעיקר על מה שכלל אינם רוצים.

נזכיר כי בימים אלה מתגבשת הצעת חוק בתחום שידורי הטלוויזיה בישראל, הבאה לחייב את חברות הכבלים והלוויין להציע ללקוחותיהן חבילת בסיס צרה הכוללת מספר מצומצם של ערוצים במחיר סביר. ערוצים נוספים יסופקו בתשלום ולפי דרישה מפורשת של הצרכן, כך שכל אחד ישלם אך ורק עבור הערוצים בהם הוא מעוניין.

חברות הכבלים והלוויין מתנגדות כמובן להצעה, שלטענתן תפגע בהכנסותיהן, ומנסות להפעיל את השפעתן למניעתה.

במכתב שנלווה למכתבים שהעביר היום מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר יובל שטיניץ ולשר התקשורת משה כחלון, כותב פלג: "כשקול הצרכנים נשמע בצורה כל-כך ברורה בנוגע לשירות בסיסי הנמצא כמעט בכל בית בישראל, יש לפעול למען קידום הצעת החוק להנהגת חבילת בסיס צרה, בה הצרכן יימנע מתשלום מיותר - וישלם אך ורק עבור ערוצים בהם הוא מעוניין".

עוד הוסיף מנכ"ל המועצה כי "חופש הבחירה של הערוצים הוא ביטוי לאוטונומיה של רצון הפרט, שהוכרה כערך צרכני בסיסי בפסיקת בית המשפט".

מחברת yes נמסר בתגובה: "מי שאמון על קביעת חבילת הבסיס היא מועצת הכבלים והלוויין. אין לנו התנגדות לשינויים בחבילת הבסיס, כל עוד הדברים ייעשו תוך שמירה על האיזון בצורכי כולם, לרבות הצרכנים והגופים המשדרים".