ועד מחוז ירושלים בלשכת עוה"ד הצביע נגד חידוש משוב השופטים

זאת בניגוד לוועד מחוז ת"א בלשכה - שהחליט ביום רביעי האחרון לחדש את משוב השופטים ולקיים לשם כך הידברות עם נציגות השופטים בראשות השופטת ורדה אלשיך

מחוז נוסף בלשכת עורכי הדין החל לדון בנושא חידוש משוב השופטים: מלבד מחוז תל-אביב בלשכה - שהחליט ביום רביעי האחרון לחדש את משוב השופטים ולקיים לשם כך הידברות עם נציגות השופטים בראשות השופטת ורדה אלשיך - קיימו גם חברי מחוז ירושלים בלשכה ביום חמישי האחרון הצבעה בשאלת חידוש משוב השופטים.

אלא שלא כחבריהם התל-אביביים, חברי ועד מחוז ירושלים הצביעו באופן גורף נגד המשוב: 12 מבין 15 חברי ועד המחוז התנגדו למשוב, והשלושה האחרים לא הצביעו.

ההצבעה בוועד מחוז ירושלים של הלשכה היתה טלפונית ונעשתה בחיפזון, אולי כמשקל-נגד להחלטת ועד מחוז תל-אביב.

יצוין כי במחוז תל-אביב חברים 30 אלף עורכי דין - לעומת 5,000 במחוז ירושלים, וכי לפני ההצבעה בוועד מחוז תל-אביב התקיים סקר שבו הצביעו 3,000 איש מעורכי הדין במחוז, ברוב מוחץ של יותר מ-90% בעד החזרת המשוב.

יו"ר ועד מחוז ירושלים, עו"ד אשר אקסלרד, מסר כי "ועד המחוז, המייצג את ציבור עורכי הדין הירושלמים, הביע באופן חד-משמעי את עמדתו הנחרצת השוללת את חידוש משוב השופטים בירושלים. החלטה זו עולה בקנה אחד עם אופיים ומזגם של ציבור עורכי הדין הירושלמים, שהשכיל במשך השנים לפעול בדרכים מכובדות עם מערכת המשפט ולא נגדה".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, בירך על תוצאות ההצבעה בירושלים ואמר כי "השכל הישר ניצח. נושא הבקרה והבדיקה מחייב חשיבה, אבל בוודאי לא בדרך המוצעת על-ידי מספר קטן של פעילים פוליטיים במחוז תל-אביב".

גם נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, התייחסה ביום רביעי האחרון לשאלת חידוש משוב השופטים. בדברים שנשאה בטקס שהתקיים בלשכת עורכי הדין בירושלים לרגל סיום שנת המשפט, אמרה ביניש כי "רעיון המשוב, שהוא זר בטיבו למערכת המשפט, מחייב ליצור יחסי תלות של שופט בעורך הדין, בניסיון לזכות באהדה במשוב, פוגע באי-התלות השיפוטית והעכיר למשך מספר שנים את היחסים בין השופטים לעורכי הדין".

לדברי ביניש, "הניסיון להחזיר את המשוב בימים אלה וליצור אווירה של מתח בין שופטים לעורכי הדין - הוא ניסיון לחבל במאמצים לשיפור עבודת בתי המשפט ולמנוע הידברות יותר קונסטרוקטיבית ובונה מאשר חלוקת ציונים של עורכי דין לשופטים - ואפשר גם ציונים של שופטים לעורכי הדין".