"בטווח הבינוני האלטרנטיבה העדיפה היא האפיק המנייתי"

כלכלני מיטב: "רמת הריביות בשווקים צפויה להישאר נמוכה עוד תקופה ארוכה וישנן מניות אשר הגיעו לרמות אטרקטיביות להשקעה"

כלכלני בית ההשקעות מיטב אומרים בסקירתם השבועית כי רמת הסיכון כיום בשוק המניות הינה גבוהה אולם הכלכלה הישראלית יציבה בהשוואה לאירופה וארה"ב.

על אף השיפור בדו"חות הכספיים של החברות הישראליות, מניות רבות ספגו ירידות שערים על רקע המתרחש בעולם ובעיקר באירופה כאשר המשקיעים חוששים מפני חדלות פירעון של מדינות בגוש האירו והשווקים בעולם ממשיכים לשהות בטריטוריה השלילית.

בטווח הקצר, מעריכים במיטב, התנודתיות בשוק המניות צפויה להימשך כאשר שוק המניות בישראל ממשיך להתנהג בהתאמה למתרחש בבורסות העולם ונתמך בעיקר ע"י כוחות מקומיים ונתוני מקרו חיוביים. אולם, לטווח הבינוני, "אנו ממשיכים להאמין, כי האלטרנטיבה העדיפה היא האפיק המנייתי, זאת גם מאחר שרמת הריביות בשווקים צפויה להישאר נמוכה עוד תקופה ארוכה וישנן מניות אשר הגיעו לרמות אטרקטיביות להשקעה".

לגבי המדיניות המוניטארית אומרים במיטב כי לעת עתה, לא נראה, כי השווקים מוצאים מנוח והאינדיקטורים בעולם ממשיכים להיות מעורבים. אי לכך "אנו מצפים שהריבית לחודש אוגוסט תישאר חודש נוסף ברמה של 1.5%".

במידה וציפיות האינפלציה ימשיכו לטפס ותרשם הפתעה משמעותית לרעה בתחום מחירי השכירות (במדד המחירים לצרכן), אשר תביא את בנק ישראל להכיר בכך ששוק הנדל"ן הופך מסוכן, עלולה להטות את הכף לכדי העלאת הריבית ב-0.25%. מנגד, ריסון הציפיות ואי רגיעה בשווקי העולם עשויים להשאיר את הריבית על כנה חודש נוסף. במיטב צופים כי בסוף השנה תגיע ריבית בנק ישראל לכדי 2%.