ת"א ירוקה: המעו"ף עלה 0.8%; "השוק מיצה את הירידות"

קובי פלר מכלל פיננסים: "אין כרגע מוכרים גדולים - השוק בעמדת המתנה" ■ אורמת עלתה ב-2.6%, שטראוס הוסיפה 3.8% ■ מניות הקידוחים איבדו גובה ■ היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט

המסחר בבורסת תל אביב נחתם היום (ב') בעליות שערים שהלכו והתחזקו לקראת תום המסחר. זהו היום השני ברציפות בו התנהל המסחר באווירה חיובית. המדדים המובילים באחד-העם עולים ב-0.7%-1.3%, כשמחזור המסחר הסתכם בכ-1.35 מיליארד שקל. מניות הנדל"ן הובילו את הזינוק ומניות הבנקים בלטו גם הן בעליות משמעותיות.

ברקע, שוקי אסיה פתחו הבוקר את שבוע המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, באירופה המדדים מדשדשים במגמה מעורבת ובוול סטריט לא יתקיים היום מסחר לרגל יום העצמאות האמריקני.

"השוק מיצה את הירידות וכרגע אין מוכרים גדולים", אמר ל"גלובס" קובי פלר, מנהל ההשקעות הראשי בכלל פיננסים. "עברנו מימוש משמעותי וכעת מחכים ומקווים שארה"ב תתאושש מהירידות החדות של השבוע שעבר. המחזורים בשוק נמוכים והשוק בעמדת המתנה, לכן כל בלוק של מוסדי מקפיץ את השוק. אתמול בסגירה, למשל, היה מוסדי שקנה בלוק בהיקף 140 מיליון שקל דרך תעודות הסל. לא רואים כרגע איזו כניסה מאסיבית של הגופים הגדולים".

כלכלני דויטשה בנק פירסמו הבוקר גם הם סקירה נרחבת על הכלכלה העולמית, בה העריכו כי לא צפוי מיתון נוסף בכלכלה העולמית, על אף הקשיים הקיימים בשוקי אירופה. בדויטשה בנק הציגו תחזית שורית במיוחד לשוק הישראלי לפיה יצמח המשק בשיעור של 4.4% בשנה הבאה - מעבר לתחזיות האוצר ובנק ישראל. עוד צופים שם כי הדולר ייחלש לשער של 3.5 שקלים בלבד בתוך שנה.

מניות הקידוחים מחקו את העליות

מניות הקידוחים ריכזו בשעה האחרונה למסחר עניין רב על רקע הודעת חברת החשמל כי על רקע העיכובים בפרוייקט הקידוח "תמר", תקטין את רכישת הגז מים תטיס. קידוח "מרי B" של ים תטיס, שבבעלות קבוצת דלק של יצחק תשובה ונובל אנרג'י, המספק כיום כשני שליש מצריכת הגז של חברת החשמל, הולך ומתרוקן וכמות הגז שמופקת ממנו צפויה לרדת בהדרגה עד 2014. שאר הגז מסופק על-ידי יבואנית הגז המצרי, חברת EMG שבה שותפים יוסי מימן וגופים מוסדיים ישראלים. הגז מקידוח "תמר" אינו צפוי להתחיל לזרום לפני 2013. מניות אבנר ודלק קידוחים הגיבו להודעה בירידות לקראת סיום המסחר.

בנק ישראל מעלה הילוך בפיקוח על הון הבנקים

בנק ישראל הודיע בראשונה באופן רשמי כי "יתערב בשלב מוקדם כדי למנוע ירידה ברמת ההון מתחת לרמה הנדרשת". התפיסה החדשה מהווה הפקת לקחים של הפיקוח על הבנקים לאחר ששני בנקים, פועלים ודיסקונט , היו בשנתיים האחרונות על סף בעיית הלימות הון. המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, פירט את הצעדים שינקוט, אם יתערב: הגבלה של חלוקת דיבידנדים בבנק הבעייתי, דרישה מהבנק לגבש וליישם תוכנית הולמת להשבת הלימות הון, דרישה מהבנק לגייס הון נוסף, דרישה מהבנק להפחית את האשראי והגברת פעולות הניטור אחרי הבנק.

סלקום כינסה היום מסיבת עיתונאים בו הצהיר היו"ר עמי אראל על התנגדות החברה לרפורמה הצפוייה של משרד התקשורת בקישוריות: "תעשיית הסלולר מפרנסת עשרות אלפי משפחות. הירידה שהייתה ב-2008 בקישוריות הייתה על פי מתווה שקבע המשרד. ברור לי שעכשיו צריך לקבל החלטה בשיקול דעת ובתבונה - אני לא זוכר באף תחום דבר כזה, (הורדה של) 84% במכה אחת. לא עושים רפורמה בסכין וגרזן", דברי אראל.

בפסגות מורידים מחיר יעד לאלביט מערכות ל-59 דולר למניה, ממחיר יעד קודם של 61 דולר. ההמלצה נותרה "תשואת שוק". האנליסטית טליה לויברג מעריכה כי אלביט תרשום רבעון חלש נוסף ומנמיכה את תחזיותיה לחברה. מעריכה כי מכירות אלביט יירדו ב-10.5% ברבעון וירידה של 2% במכירות השנתיות

קמהדע , אשר דיווחה בסוף השבוע האחרון כי ה-FDA, אישר את שיווק תרופת הדגל של שלה, תרופת ה-AAT בעירוי לטיפול במחלת החסר הגנטי באלפא 1 אנטיטריפסין, הוסיפה גם היום לרכז עניין ורשמה צניחה נוספת בערכה.

אורמת הוסיפה גם היא לצוד את עניין המשקיעים כשברקע חילופי האשמות בין משפחת המייסדים ברוניצקי לבין בעלת העניין בחברה, גזית אינק - לקראת פגישה טעונה בין הצדדים שנקבעה ליום רביעי הקרוב. הבוקר הודיעה החברה כי ביום 30 ביוני 2010 השלימה את התכנית לרכישת מניות של החברה הבת, אורמת טכנולוגיות, בסכום של עד 50 מיליון דולר . במסגרת התכנית רכשה החברה, במהלך המסחר בבורסה של ניו יורק, סך כולל של 1,756,580 מניות במחיר ממוצע של 28.43 דולר למניה והגדילה את שיעור אחזקותיה בחברת הבת ב-3.89% ומחזיקה כיום בכ-59.9% .

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]