רוצים סבסוד לממיר ה-DTT? תצטרכו לעמוד בקריטריונים

נזקקים שיבקשו סבסוד לממיר לחבילת ה-‏DTT‏, שעומד על כ-190 שקל בלבד, יצטרכו להגיש לאוצר שורת מסמכים ממיסוי מקרקעין, מרשות השידור ומביטוח לאומי

שר האוצר יובל שטייניץ הוציא צו ובו קריטריונים מחמירים ביותר למי שיבקש תמיכה לרכישת ממיר לטלוויזיה הדיגיטלית (DTT).

ל"גלובס" נודע כי אדם נזקק שיבקש את עזרת המדינה ברכישת ממיר שיסייע לו לצפות ב-5 ערוצים בסיסיים, יידרש להגיש לאוצר מסמכים ממיסוי מקרקעין, מרשות השידור ומביטוח לאומי וקבלות על רכישת הממיר עצמו.

לאור הדרישות המחמירות תקיים ועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ אופיר אקוניס דיון מיוחד בנושא, כדי להקל את הקריטריונים.

אחת הסיבות המרכזיות בהשקת מערך "עידן +" היא להטיב עם השכבות החלשות, אשר אינן יכולות להרשות לעצמן לממן מנוי לכבלים או ללוויין. כבר כשהוציאו משרד התקשורת, האוצר והרשות השנייה את הטלוויזיה הדיגיטלית לדרך, דובר על כך שיינתן סבסוד למעוטי יכולת על מנת שאלה יחוברו לתקשורת.

עם זאת, הצו מוכיח כי הסיוע, שיעמוד על כ-50% מעלות הממיר, יהיה קשה מאוד למימוש. האוצר קובע כי אדם שיבקש סיוע, ייאלץ בראש ובראשונה לרכוש את הממיר עצמו. אחר-כך יהיה עליו להוכיח כי שילם את אגרת רשות השידור במלואה. כמו כן, הוא יידרש להוכיח כי מדובר בתמיכה לממיר ראשון שהוא או בן ביתו רוכש. אסור יהיה לו, או לבת זוגו למשל, להיות בעליהם של ולו מחצית מנכס מקרקעין נוסף מלבד זה שהם גרים בו, ואסור יהיה לו להיות מנוי לכבלים או ללוויין לפחות שנה לפני הבקשה לסיוע.

האוצר גם קובע סך ההכנסה של לא יותר מ-4,317 שקל. יש לציין כי כל הדרישות הללו הן לטובת תמיכה המוערכת ב-190 שקל בלבד.