יש סנקציות: אירופה ודובאי מסרבות לתדלק מטוסים איראניים

בריטניה, גרמניה ואיחוד האמירויות סירבו לאפשר למטוסי נוסעים איראניים לתדלק בנמלי התעופה שלהן ■ אובמה: "מקווים לפגוע בלב היכולת של הממשלה האירנית לממן ולפתח את תכניתה הגרעינית"

אחרי תהליך ארוך, ממושך ומתיש באו"ם ודיונים שונים בין המעצמות, עושה רושם כי הליך הסנקציות על איראן סוף סוף מתבטא גם בשטח.

סוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א פירסמה היום כי נמלי התעופה של בריטניה, גרמניה ואיחוד האמירויות אסרו על מטוסי נוסעים של המדינה לתדלק בשטחן. על פי הודעת סוכנות הידיעות באירן, איסור דומה הוצג למטוסים גם מצד שדות תעופה בכוויית.

ביום חמישי חתם נשיא ארה"ב ברק אובמה על מסמך הסנקציות החמור ביותר של ארה"ב נגד איראן במטרה לנסות ולחסום את הגישה שלה להובלת חומרי גלם חיוניים להמשך פיתוח התעשיות הגרעיניות שלה וכן להקשות על גישתה למערכת הבנקאות העולמית.

"אנחנו מקווים בעזרת הסנקציות האלה, ביחד עם סנקציות נוספות, לפגוע בלב ליבה של יכולת הממשלה האיראנית לממן ולפתח את תכניתה הגרעינית", אמר אובמה בעת החתימה על מסמך הסנקציות. "מטרתנו היא להראות לממשלה האיראנית שלמעשים שלה יש תוצאות - ואם תימשך המגמה, הבידוד שלה יעמיק ויחמיר".