אריאב: "בנק ישראל, האוצר ורשות ני"ע לא יכולים לעבוד ביחד"

כך אמר היום ירום אריאב, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר בכנס הדירקטורים השנתי של המי"ל ■ "הפתרון שהשוק צריך לשאוף אליו הוא חקיקת חוק-על לפיקוח הפיננסי"

"בנק ישראל, משרד האוצר ורשות ניירות ערך לא יכולים לעבוד ביחד, התיאום ביניהם קיים בעירבון מאוד מוגבל", אמר היום (ג') ירום אריאב, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר בכנס הדירקטורים השנתי של המי"ל.

לטענת אריאב, חוסר התיאום פוגע ביציבות המערכתית של שוק ההון: "אם עובדים במערכת שהיא לא אחידה ועם בסיסים שונים של פעילות, יכולה להיווצר בעיה". לדבריו, חלק מהשינוי שצריך להתבצע נוגע באלמנטים פרסונאליים: "זה התחום הקשה ביותר".

לטענתו, הפתרון שהשוק צריך לשאוף אליו הוא חקיקת חוק על לפיקוח הפיננסי: "חוק שיסדיר את הפיקוח בישראל שלא יהיה מורכב מטלאים - טלאים. בוודאי שיהיה צורך להתייחס לכל גוף בנפרד, אבל חוק אחד ייקח את הדברים המשותפים בפיקוח וייצור פלטפורמה חוקית אחידה שתסדיר היטב את הדברים", אמר אריאב.

אריאב סבור שהוצאת אגף שוק ההון והביטוח ממשרד האוצר היא הכרחית לייעול פעולת הרגולטורים: "אלמנט של רגולטור בתוך משרד האוצר, הוא בעייתי. יש בעיה של שימור כח אדם מקצועי וטוב באגף ממשלתי ולכן יש ליצור רשות עצמאית מוסדרת על פי חוק, שתשמר את כח האדם המקצועי לאורך זמן", הוסיף אריאב.

לטענת אריאב התיאום בין הרגולטורים לא אמור להיות וולנטרי, כפי שהוא מתבצע היום: "צריכה להיות חובת תיאום בחוק, יכול להיות שצריך לייסד גוף משותף או ועדה מייעצת אחת לכל הרגולטורים". כחלק מכך, אריאב לא פוסל את האפשרות שבראש אותו גוף עתידי יעבוד מנכ"ל משרד האוצר.