מפעל הפיס יעניק חסות בסך 37 מיליון שקל ל-3 שנים לליגה בכדורסל

מדובר בהסכם המסחרי הגבוה ביותר מאז הוקמה מינהלת הליגה ■ בעונה הבאה הסכום יעמוד על 10 מיליון שקל ■ הפיס יוכל לצאת מההסכם בתום כל עונה

מינהלת ליגת העל בכדורסל צפויה להכריז בימים הקרובים על ההסכם המסחרי הגבוה בתולדותיה. ל"גלובס" נודע כי המינהלת בראשות אבנר קופל סיכמה עם מפעל הפיס על מכירת הזכויות השמיות של הליגה עבור 37 מיליון שקל ל-3 שנים, עד תום עונת 2012/13.

בכך מסתיים עידן "ליגת ווינר", אחרי 4 שנים בהן מותגה הליגה על-ידי מועצת ההימורים.

ההסכם הנוכחי מהווה שדרוג משמעותי עבור מינהלת הליגה בכדורסל, בהשוואה לסכום שאותו קיבלה מהטוטו-ווינר בעונה שעברה ושעמד על 7.1 מיליון שקל.

עבור העונה הקרובה תקבל המינהלת סכום של 10 מיליון שקל מהפיס, בעונה שלאחר מכן (2011/12) הסכום יעלה ל-13 מיליון שקל, ובעונה השלישית הוא יעלה ל-14 מיליון שקל. למפעל הפיס יש אופציה לצאת מהחוזה בתום כל אחת מהעונות.

מלבד העובדה שייהנה מהשם הרשמי של הליגה, יקבל מפעל הפיס חבילות פרסום ושילוט בכל משחקי הליגה, ויתווספו מוצרים שיווקיים נוספים: כך למשל ייהנה מטורניר פתיחת העונה שימותג מחדש (מה שהיה בעבר "גביע ווינר"). בנוסף, כל הקבוצות יחויבו למתג את עיגול האמצע באולמות הביתיים עם הלוגו של מפעל הפיס.

מפעל הפיס יקבל גם אפשרות להשתמש באופן חופשי בתמונות השחקנים והקבוצות לצורך קמפיינים שיווקיים, דבר שנעשה לאחר שהמינהלת הגיעה להסדר כלכלי עם ארגון השחקנים.

בזכות ההסכם הנוכחי תיהנה כל קבוצה בליגת העל החל מהעונה הקרובה מגידול בתמלוגים ששולמו על-ידי המינהלת, ושעמדו בעונה האחרונה על מינימום של 900 אלף שקל לקבוצה.

עד לפני 3 עונות עמד הסכום השנתי שקיבלה המינהלת עבור הזכויות השמיות של הליגה על 3 מיליון שקל, לאחר מכן העלה הטוטו-ווינר את הסכום ל-6 מיליון שקל (עונת 2008/09), ובעונה האחרונה הסכום עלה כאמור ל-7.1 מיליון שקל.

ההסכם בין המינהלת לטוטו-ווינר נחתם בראשי פרקים, וההכרזה הרשמית צפויה בשבוע הבא.

כעת "מחולקות" שתי הליגות המובילות של הספורט הישראלי - ליגת העל בכדורגל וליגת העל בכדורסל - בין שני גופי ההימורים הגדולים במדינה: הטוטו-ווינר הוא נותן החסות של ליגת העל בכדורגל עבור 60 מיליון שקל בשנה, וכעת מפעל הפיס שלוקח חסות על הליגה בכדורסל.

ההסכם השני המשמעותי שאיתו מתמודדת בימים אלו המינהלת הוא מכרז זכויות השידור של הליגה, שהכניס למינהלת בעונה שעברה כ-8 מיליון שקל.