גאון רוצה להתרחב בחו"ל: מנהלת מו"מ לרכישת 2 חברות

מדובר בחברות בתחומי המים והקמעונאות בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים

בקבוצת גאון אחזקות מעוניינים להרחיב את פעילות הקבוצה לחו"ל, ומנהלים מגעים לרכישת שתי חברות: אחת בתחום המים ואחת בתחום הקמעונאות, כך נודע ל"גלובס". לפי הערכות, הרכישות הן בהיקף עשרות מיליוני שקלים.

בגאון, המנוהלת על ידי שי פרמינגר, החליטו בתקופה האחרונה להתמקד בשלושה תחומים - קמעונאות, פיננסים ואגרו (מים וקלינטק), בהם הם מזהים פוטנציאל צמיחה גבוה, ומכוונים להיות שחקן מוביל בכל אחד מהתחומים. כחלק מכך, בגאון החלו לחשוב על יציאה לחו"ל, ובמסגרת זו כאמור פועלים כעת לרכישת שתי חברות זרות.

כיום, פעילותה של גאון בכל התחומים מתמקדת בארץ. בתחום הקמעונאות פעילותה מגוונת, והיקפה השנתי המצרפי מגיע לכ-1.4 מיליארד שקל. פעילות הקמעונאות העיקרית מתבצעת באמצעות אייס אוטו דיפו, בה היא מחזיקה יחד עם שלמה זבידה, אשר מפעילה רשתות לממכר מוצרי "עשה זאת בעצמך" וכן מוצרים לרכב. בנוסף, היא מחזיקה בפעילות סיטונאית באמצעות רשת היפר רוזנפלד, ואת המותג "נרות בשנקין".

פעילותה של אייס חווה מגמה שלילית ברבעונים האחרונים, וברבעון הראשון של 2010 הציגה הפסד של 7.6 מיליון שקל. לאור התוצאות, ההנהלה הבכירה של אייס הוחלפה, והמנכ"ל החדש, ליעד כהן, החל בבחינת מנועי הצמיחה העיקריים של החברה והשינויים הנדרשים לצורך חזרתה לצמיחה.

250 מיליון שקל במזומן להשקעות

את תחום האגרו מרכזת חברת הבת גאון אגרו, שבסיכום 2009 הציגה הכנסות של 326.5 מיליון שקל ורווח נקי של 15 מיליון שקל. גם בתחום המים מרבית החברות באמצעותן גאון פועלת הן פרטיות, ועוסקות בפרויקטים, מוצרים וטכנולוגיות. עיקר הכנסותיה של גאון בתחום זה מגיעות מהחברה הציבורית צנורות המזה"ת.

"בתחום המים, אנו שחקן מוביל ומרכזי. כל אחת מהחברות בתחום האגרו מובילה בתחומה, ואנו בוחנים כיום מספר השקעות בחברות בתחומים אלו בחו"ל", אמר היום ל"גלובס" המנכ"ל פרמינגר. "פעילות זו תספק שיעורי צמיחה משמעותיים בעתיד".

- איך תממנו את הרכישות?

פרמינגר: "יש לנו 250 מיליון שקל במזומן, שנמצאים בקופות של חברות ההחזקה השונות, המיועדים להשקעות בשלושת התחומים הרלוונטיים. כן, ישנן אפשרויות נוספות בעקבות תשקיף המדף שפרסמנו לאחרונה".