קרוגמן: כלכלת ארה"ב עלולה לעמוד בפני "מצור ממושך"

"הדבר היעיל והנכון ביותר שאפשר לעשות כעת הוא שהמימשל יעסיק אנשים. אנחנו נמצאים בבור עמוק, ואנחנו צריכים למצוא דרכים לא קונבנציונאליות כדי לצאת ממנו. ארה"ב לא תשמוט את חובותיה"

פול קרוגמן, הכלכלן זוכה פרס נובל, ממשיך להזהיר מפני ההשלכות וההתמשכות של המשבר הכלכלי.

בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג אמר קרוגמן כי המימשל האמריקני צריך לאמץ את אסטרטגיית "כיור המטבח", כלומר שימוש בכל האמצעים הפיסקאליים והמוניטאריים האפשריים כדי למנוע מהכלכלה להדרדר שוב למיתון. "אנחנו עומדים בפני מה שעלול להיות מצור ארוך מאוד על הכלכלה האמריקאית וצריכים להשתמש ממש בכל האמצעים האפשריים בכדי להמנע מסיטואציה כזו".

בימים בהם מדינות אירופה כמו גרמניה קוראות ליישום תוכניות צנע כדי להתמודד עם הגירעונות בתקציב, קרוגמן קורא לארה"ב ליישם תוכניות תמריצים נוספות כדי למנוע מארה"ב להיכנס למצב בו היתה יפן בשנות ה-90, כלומר מצב בו הכלכלה לא צומחת או צומחת בקצב איטי ביותר במשך שנים רבות וארוכות.

"הדבר היעיל והנכון ביותר שאפשר לעשות כעת הוא שהמימשל יעסיק אנשים. אנחנו נמצאים בבור עמוק, ואנחנו צריכים למצוא דרכים לא קונבנציונאליות כדי לצאת ממנו".

"אני מודאג מהמדיניות", אמר קרוגמן. "אני מודאג מהיכולת שלנו להגיע להסכמה נרחבת בנוגע למעשים שעלינו לעשות כדי לייצב ולאזן את הגירעון בטווח הרחוק. ניתן להביא לייצוב ואיזון של הגרעון התקציבי של ארה"ב בתוך 10 שנים עם תוכנית הכוללת שילוב של העלאות מסים בשילוב של קיצוצים בהוצאות הממשלתיות, כמו בהוצאות על בריאות" אמר קרוגמן. הוא העריך שארה"ב, קרוב לוודאי, לא תשמוט את חובותיה בעתיד הנראה לעין.