כתב אישום נגד טל מור: הודיע לביטוח שפגע בעץ לאחר התאונה

מור, שדרס למוות את שניאור חשין, נאשם בהריגה, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בשכרות, החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית ושיבוש מהלכי משפט ■ ‎‎הצעת חוק: 5 שנות מאסר למי שהרג אדם בתאונה ונמלט מהמקום

‎‎הפרקליטות הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד טל מור, שדרס למוות את רוכב האופניים שניאור חשין, בנו של שופט העליון בדימוס מישאל חשין, וברח ממקום התאונה. כמו כן מבקשת הפרקליטות את מעצרו של מור עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

מור, בן 26 מכפר ברוך שבצפון, נאשם בין היתר בעבירת הריגה ובעבירות של הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים, החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית ושיבוש מהלכי משפט.

מכתב האישום עולה כי לאחר הדריסה התקשר מור לסוכן הביטוח שלו והודיע לו בכזב כי "החליק עם הרכב ופגע בעץ".

‏כתב האישום מפרט כיצד ב-18 ביוני ב-4:40 לפנות בוקר נסע מור במהירות של כ-80 קמ"ש בכביש 5. באותה העת רכב חשין לצד הכביש, כשהוא לובש חולצה צהובה זוהרת. מור סטה עם המכונית לשוליים, התחכך במעקה הבטיחות ופגע באחורי אופניו של חשין. חשין הוטח על מכסה המנוע של הרכב ומת במקום.

שגיא גמליאל משחזר

‏‎‎בתוך כך שיחזר היום בפני חוקרי המשטרה שגיא גמליאל בן ה-19 את התאונה שבה דרס אתמול (ג') למוות את הולך הרגל שמואל רוטשטיין ברחובות. "נבהלתי מכך שפגעתי ברוטשטיין ונסעתי מהר לביתי", טען גמליאל בשיחזור.

גמליאל הוביל את החוקרים בנתיב אותו עשה אתמול, מהמקום שבו בילה עם חבריו בשתיית אלכוהול למקום התאונה ועד לביתו, בו נמצאו הוא וחברתו ישנים לאחר שנמלטו מזירת האירוע.

עונשי מינימום

בעקבות ריבוי תאונות ה"פגע וברח" בעת האחרונה, הגיש היום יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), הצעת חוק שתקבע עונשי מינימום לפוגעים בתאונות "פגע וברח".

לפי ההצעה ייקבע עונש של 5 שנות מאסר למי שהרג אדם בתאונה ונמלט מהמקום, ועונש של 3.5 שנות מאסר למי שפצע אדם בתאונה ונמלט.

לדברי ח"כ רותם, בתי המשפט מטילים לא אחת עונשים קלים ומגוחכים על עבירות אלה. "עבירת פגע וברח היא עבירה שיש להוקיע ציבורית ומשפטית", אמר רותם, "הן למען הענשת הדורס, והן למען יראו וייראו". ‏‎‎‏