שיף: 104 מ' ש' לבירם ודויטש - ולא 76 מ' ש' כפי שטענה הפניקס

כך פסק רו"ח ראובן שיף שלפני כחודשיים מונה על-ידי הצדדים להחליט בסוגיה, לאחר שבין הצדדים התגלע ויכוח לגבי שווי המניות ופער של כ-33 מיליון שקל בין הצדדים

קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס תשלם לגיל דויטש ורוני בירם 104 מיליון שקל בגין התשלום עבור המנה הנוכחית של מניות בית ההשקעות אקסלנס (5.11%) שהשניים ייסדו.

כך פסק הבורר רו"ח ראובן שיף, שמונה לפני כחודשיים על-ידי הצדדים להחליט בסוגיה, לאחר שהתגלע ביניהם ויכוח לגבי שווי המניות ופער של כ-33 מיליון שקל בין הצדדים.

בעוד שדויטש ובירם דרשו 109.3 מיליון שקל עבור המניות, הפניקס טענה כי מגיע להם כ-76.3 מיליון שקל (ולאחר מכן הורידה את תג המחיר ה'נכון' מבחינתה אף לרמה של 73 מיליון שקל). לפיכך, להוציא תיקונים מינוריים, שיף קיבל את עמדת בירם ודויטש ואת רוב טיעוניהם.

בהקשר זה אמרו היום (ד') מקורבים לבירם ודויטש כי "במקום שאייל לפידות יכוון אקדח למתחרים שלו - הוא יכוון אקדח לרגל של עצמו וירה בה".

מהפניקס נמסר כי "החברה מכבדת את תוצאות הפשרה בבוררות שפירסם רו"ח ראובן שיף, ותפעל ליישומן. מנגנון הבוררות שנקבע בהסכם הופעל כמתחייב והוכיח את עצמו בפשרה שהושגה ללא דופי. הפניקס תמשיך לפעול לצד שותפיה באקסלנס להמשך שגשוגה והצלחתה של החברה עבור עמיתיה ובעלי המניות שלה".