הצלחה ל-ITGI: הסטנט של החברה הציל חיים בניתוח חירום

ההצלחה הושגה בניתוח ראשון שאינו במסגרת הניסויים הקליניים אותם מקיימת החברה ■ החברה פועלת להמשך קבלת אישורים רגולטורים לשיווק הסטנט

חברת אי.טי.ג'י.אי , העוסקת במחקר פיתוח, ייצור ושיווק של סטנטים חדשניים המכוסים ברקמה מן החי, מדווחת לראשונה על הצלחה בשימוש בסטנט ה- AneuGraft במהלך ניתוח, שלא במסגרת פרוטוקול הניסויים הקליניים אותם מבצעת החברה.

הניתוח בוצע בבית החולים Skejby Hospital בדנמרק, כשהוחלט להשתמש בסטנט של ITGI כמוצא אחרון במהלך ניתוח של נער בן 16 שנפצע קשה מאוד בתאונת דרכים וסבל ממפרצת גדולה במוח. הרופא המנתח, פרופ' גיולה גל (Gyula Gal), החליט לעשות שימוש בסטנט של ITGI לסגירת המפרצת, זאת על אף שהסטנט מצוי, כאמור, במסגרת ניסויים קליניים באינדיקציה של טיפול במפרצות מוח.

דיווח זה מצטרף להודעה של ITGI מדיקל לאחרונה ולפיה סטנט ה- AneuGraft סגר לפני כחודשיים מפרצת בגודל חריג של 4 ס"מ בעורק הראשי תוך ניווט מפותל ביותר.

החברה נמצאת במסגרת ניסויים קליניים בהתאם לאישור מיוחד שקיבלה עבור פרוצדורות וטיפולים פורצי דרך. החברה דיווחה בסוף 2009 על הצלחה בהשתלות הראשונות בצנתורי מוח שבוצעו במספר מרכזים רפואיים באמצעות הסטנטים שפיתחה.

ישראל שרייבר, מנכ"ל ITGI מדיקל, מציין כי "אנו רואים בשוק הנוירולוגי יעד אסטרטגי חשוב עבור ITGI מדיקל ושוק המתאפיין בצמיחה מואצת וברמת מחירים גבוהה. אנו גאים על הצלחת הניתוח בדנמרק ומעודדים במיוחד מהתוצאות הקליניות עד כה ומהצלחת ההשתלות הראשונות בצנתורי מוח. הצלחה דוגמת הניתוח בדנמרק תסייע לנו להאיץ את הפעילות לקבלת אישורים רגולטורים לשיווק הסטנט בעולם".