הפקקים מגיעים לירושלים: צעדת שליט - מחר למעון נתניהו

בשעה 16:00 ייסגר כביש מס' 1 לתנועה, בקטע שבין מחלף לטרון לשער הגיא, והנהגים מתבקשים לנסוע בדרכים חלופיות ■ הצועדים: "נעזוב את י-ם רק עם גלעד"

יממה בלבד נותרה לצעדת המחאה למען גלעד שליט, ואלפי הצועדים צפויים היום להתחיל את העלייה לירושלים - כשהיעד הסופי יהיה מחר, עם הגעתם לאוהל המחאה מול מעון ראש הממשלה בבירה.

הבוקר ה-11 של הצעדה החל היום (ד') בצעדה מכיוון תחנת הרכבת "פאתי מודיעין" לכיוון לטרון, שם נערך אירוע מיוחד באתר "יד לשריון", בו הושבע גלעד בתום מסלול הטירונות שעבר. 7,000 צועדים צעדו יחד עם המשפחה בשעות הבוקר. בטקס עצמו קרא נועם שליט למי שעדיין לא הצטרף לצעדה: "המשיכו והצטרפו. יחד נטפס במעלה ההר, ואף אחד לא יוכל להתעלם מנחשול כזה של אזרחים הקוראים להשיב את גלעד הביתה".

בשעה 16:00 צפויים הצועדים להמשיך בצעדה - ממחלף לטרון, לאורך כביש מספר 1, ולסיים את הצעידה בסביבות השעה 17:00 בחוות שער הגיא.

הצפי: עומסי תנועה כבדים בכביש מס' 1

בעקבות הצעדה, צופים היום במשטרה עומסי תנועה בקטע כביש מספר אחת ממחלף לטרון למחלף שער הגיא. בשעה 16:00 ייסגר קטע הכביש, והנהגים נקראים לנסוע בדרכים חילופיות. "מנהגים שלא הגיעו למחלף לטרון עד השעה 16:00, אני מבקש לנסוע דרך כביש 444, או דרך אזור בית שמש", אמר היום נצ"מ ישראל ג'יבלי, מפקד משטרת התנועה, בשיחה עם ערוץ החדשות. "סגירת קטע הכביש תימשך בין שעתיים לשלוש".

במשטרה שבים ומבקשים מהעוברים והשבים מצדו הנגדי של הכביש שלא להאט את מהירות נסיעתם, כדי למנוע עומסי תנועה בכיוון הנגדי.

מחר: מגיעים לירושלים

מחר בשעות הבוקר תתארח משפחת שליט אצל ראשי המועצה האזורית אבו גוש, ובצהריים ייערך טקס ברחבת רון-טל במרכז בית שמש. מאוחר יותר תצא הצעדה מהבית האדום במוצא לכיוון ירושלים - גם כן על כביש מספר אחת.

בשעות אחר הצהריים תגיע הצעדה לגשר המיתרים, תעבור בבנייני האומה - ומשם לכיכר העצמאות וגן העצמאות. בשעה 19:45 צפוי להיערך טקס סיום הצעדה בירושלים, ואנשי המאבק הבטיחו גם היום: "נשוב הביתה רק עם גלעד".