גם אלקטרה פורשת מהמכרז הסולארי אשלים בהיקף מיליארד ד'

החברה הישראלית מצטרפת לרשימת החברות המודיעות על פרישתן מהמכרז הסולארי הענק ■ מלבד קבוצת ברייטסורס נותרו במכרז רק קבוצת סימנס-סולל-שיכון ובינוי וחברת אבנגואה הספרדית

חברת אלקטרה פורשת מקבוצת סולר מילניום-מנרב. כך נודע ל"גלובס". פרישתה של אלקטרה מעמידה בסימן שאלה את התמודדות הקבוצה במכרז אשלים. הקבוצה אינה עומדת כיום בדרישות הסף של המכרז משום שהיא אינה כוללת חברה בעלת ניסיון בהקמת תחנת כוח קונוונציונלית גדולה. על-רקע זה ניסתה הקבוצה לצרף אליה את חברת אלסתום הצרפתית, אך המגעים הגיעו למבוי סתום ואלסתום העדיפה להצטרף למתמודדת אחרת - חברת ברייטסורס מקליפורניה.

מלבד קבוצת ברייטסורס נותרו במכרז רק קבוצת סימנס-סולל-שיכון ובינוי וחברת אבנגואה הספרדית. התאריך האחרון להגשת הצעות במכרז שהיה במקור ספטמבר 2008 נדחה שוב ושוב ועומד כיום על סוף חודש זה. להערכת גורמים המעורבים בפרויקט התאריך יידחה פעם נוספת.

במכרז, שפורסם במארס 2008 השתתפו בהתחלה 8 קבוצות, אך בהדרגה פרשו ממנו ארבע. מכרז אשלים, שהיקפו כמיליארד דולר, נחשב לפרויקט הדגל של המדינה בתחום האנרגיות המתחדשות. מדובר במכרז BOT לייזום, הקמה, תחזוקה ותפעול של שתי תחנות כוח תרמו-סולאריות מהגדולות מסוגן בעולם ותחנה סולארית פוטו-וולטאית קטנה יותר.

מחברת HFCI שיזמה את הקמת הקונסורציום נמסר: "הקבוצה קיבלה את הודעתה של אלקטרה. אנו לומדים את המשמעויות ונעשה כל מאמץ על מנת לאפשר לקבוצה אותה מובילה מקצועית סולאר מילניום, השחקן הבינלאומי היחיד עם ניסיון מוכח בתחום התרמו סולארי, לקחת חלק במכרז אשלים". מאלקטרה לא נמסרה תגובה.