הדולר נחלש 0.7% לשער יציג של 3.866 ש'; האירו ירד 0.3%

המטבע האירופי קבע יציג בשער 4.892 שקלים ■ הבנקים המרכזיים של בריטניה ואירופה הותירו את הריביות ללא שינוי בשיעורים של 0.5% ו-1%, בהתאמה ■ קרן המטבע העלתה את תחזיות הצמיחה ל-2010 ל-4.6%

יום מוצלח היום (ה') לשקל: הדולר ירד ב-0.71% לשער יציג של 3.866 שקלים והאירו ירד ב-0.28% וקבע יציג בשער 4.892 שקלים. נכון לזמן קביעת היציג בישראל, רושם הדולר מגמה מעורבת מול המטבעות העיקריים - יורד מול האירו ומתחזק מול הליש"ט.

נגיד הבנק המרכזי של האיחוד האירופי, ז'אן קלוד טרישה, החליט היום להותיר את הריבית הבסיסית במדינות האיחוד בשפל של 1% בלבד. מוקדם יותר הודיע נגיד הבנק המרכזי של בריטניה מרווין קינג כי גם הריבית בממלכה הבריטית תיוותר ברמת שפל היסטורית של 0.5% בלבד. בכך קלעו הן טרישה והן קינג להערכות המוקדמות של כלכלנים ביבשת שהעריכו כי לאור השבריריות בהתאוששות הכלכלה העולמית וזו ביבשת האירופית בפרט יימנעו הנגידים משינוי שיעור הריבית.

לאחר פרסום החלטת הריבית האירופית צפוי טרישה לנאום. המשקיעים וודאי יהיו דרוכים וינסו לקרוא בין השורות אודות התפתחות האינפלציה ביבשת והתייחסויות, ככל שתהיינה, למשבר החובות האירופי.

קרן המטבע הבינלאומית העלתה היום את תחזיות הצמיחה לשנת 2010, בעיקר הודות לנתונים החזקים למחצית הראשונה של השנה. על פי קרן המטבע, הכלכלה תצמח ב-4.6% (לעומת התחזית של 4.2% באפריל), הצמיחה המהירה ביותר מאז 2007, ובשנה הבאה ב-4.3% (ללא שינוי).

על פי תחזיות הקרן, ארה"ב וקנדה יובילו את הצמיחה בשווקים המפותחים וברזיל, סין והודו מסייעות להגן על הכלכלה העולמית מפני תרחיש המיתון לאור משבר החובות באירופה.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]