המירוץ ל-HD: רשת הגישה בקשה להתחיל בשידור HD מלא

זכיינית ערוץ 2 מבקשת מהרשות השנייה אישור לניהול מגעים מול HOT ו-yes להעלאת אפיק HD בערוץ נפרד, אשר "יהווה שיקוף מלא ומדויק של השידור בערוץ 2"

זכיינית ערוץ 2 רשת העבירה בקשה רשמית לרשות השנייה להתחיל בשידורי HD מלאים בערוץ נפרד מאפיק 22.

לידי "גלובס" הגיע מכתב שהעביר סמנכ"ל הפרוגרמינג של הזכיינית, עמוס נוימן, למנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, בו הוא מבקש להעלות ערוץ "שיהווה שיקוף מלא ומדויק אחד לאחד של השידור בערוץ 2".

שידורי זכייני הטלוויזיה המסחרית מועברים לכבלים וללוויין באמצעות חדר השידור של הרשות השנייה. על כן, קשת, רשת וערוץ 10 לא יכולים להעביר מסיבות טכנולוגיות שידורי HD, ועליהם לנהל בשל כך מגעים ישירות מול HOT ו-yes, דבר הטעון את אישור הרגולטור.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", מנכ"ל חברת הלוויין yes, רון אילון, הודיע כי יאפשר לכל ערוץ ברודקאסט להעלות בחינם על אפיק HD במסגרת שידורי החברה.

על-פי מכתבו של נוימן, "בכל העולם מתגברת המגמה של הפקה ושידור תכנים ברזולוציות HD שונות. בארה"ב מרבית התוכניות המופקות היום על-ידי תחנות השידור המרכזיות מופקות ומצולמות בטכנולוגיית HD, ורשת מסמנת לעצמה את הזירה הזו כיעד לפעולה לשנים הקרובות".

נוימן הוסיף וכתב כי "על מנת לשדר את התוכניות הללו באופן מיטבי לא ניתן לעשות זאת על התשתית הקיימת, ולכן עולה הצורך לפתח לשם כך ערוץ נפרד המשדר את כל לוח השידורים כמות שהוא ברזולוציה גבוהה ומשובחת יותר".

רשת משדרת 3 ימים בשבוע, ועל כן לא ברור עדיין מה ייעשה עם 4 הימים האחרים השייכים לקשת. קשת הביעה בעבר אף היא עניין ב-HD, אולם עדיין לא קיימה מגעים אופרטיביים בנושא.

מהרשות השנייה נמסר כי "רשת העבירה פנייה לקבלת התייחסות עקרונית האם וכיצד ניתן להפעיל ערוץ HD במסגרת שידורי הכבלים והלוויין במקביל לערוץ המשודר באופן חופשי (SD). הרשות השנייה בוחנת את הנושא מן ההיבטים המשפטיים, הטכנולוגיים והרגולטוריים וכן בהתייעצות עם גורמים נוספים".