מניות הבנקים דחפו את המעו"ף למעלה; טאואר זינקה ב-4.4%

מחזור המסחר נמוך במיוחד: הסתכם ב-988 מיליון דולר ■ טאואר הכריזה על ארגון מחדש של חובותיה ■ כי"ל ומכתשים אגן הושפעו מראלי מניות האגרו-כימיה והוסיפו כ-3% כל אחת

בורסת תל אביב פתחה היום (א') את השבוע במגמה חיובית לאור עליות השערים שנרשמו בסוף השבוע בשוקי העולם. המדדים המובילים באירופה ננעלו ביום ו' במגמה חיובית ובוול סטריט נרשמו עליות שערים של עד כ-1% במדד הנאסד"ק. בכך, השלימו המדדים המובילים בניו יורק את שבוע המסחר הטוב ביותר מאז יולי 2009 כשעלו כ-5% בממוצע על אחד. נזכיר, כי עיני המשקיעים ברחבי העולם נשואות ליום ב' הקרוב, אז תחל בארה"ב עונת הדו"חות לרבעון השני של 2010, כאשר אלקואה, כמיטב המסורת, תדווח ראשונה לאחר נעילת המסחר.

מחזור המסחר היום הסתכם בכ-771 מיליון שקל בלבד, מחזור נמוך גם ביחס לתקופת הקיץ או לימי ראשון אחרים. במהלך המסח"ר רשם המעו"ף שיא יומי כשעלה ב-1.6% והתקרב לרמה של 1,107 נקודות, אך חתם לבסוף על ??.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", ציין היום בסקירה מטעמו כי רמת ה-1,092 נקודות בלמה, כפי שניתן היה לצפות, את עלייתו של מדד המעו"ף והשאירה אותו, נכון ליום ה' האחרון, בטריטוריה של מגמת ירידה. סגל לומד כי מבנה המסחר ביום ה' נתן לרמת ה-1,092 הנקודות את הכבוד המגיע לה, אבל התמיכה ב-1,072 נקודות והאינדיקטורים הטכניים מלמדים שיש אפשרות שרמת ה-1,092 נקודות תאותגר.

סגל מעריך כי היה ורמת ה-1,092 נקודות תיפרץ, יתחיל שלב ראשוני בחזרתו האפשרית של מדד המעו"ף למגמת עליה ארוכת טווח, ובתור התחלה, לדעת סגל, ניתן יהיה להעריך כי מגמת הירידה נבלמת.

מהלך מעל 1,108 נקודות ייחשב, לדידו של סגל, סימן שורי נוסף ומהלך מעל 1,120 נקודות ייחשב סימן שורי משמעותי. מאידך, מהלך מתחת ל-1,072 נקודות ילמד, להערכת סגל, כי מגמת הירידה נמשכת. בשורה התחתונה מציין סגל כי יש לנו את רמת 1,092 הנקודות מלמעלה ואת רמת ה-1,072 הנקודות מלמטה, כאשר פריצה של אחת מהרמות תלמד על סיכוי למהלך משמעותי בכיוון הפריצה.

רון אייכל, אסטרטג וכלכלן המאקרו של מיטב, אומר בסקירתו השבועית כי "על רקע התחזיות המאקרו כלכליות וההערכות לרווחי החברות, שוק המניות הוא עדיין אטרקטיבי והמגמה המרכזית תקבע לאור התוצאות הכספיות. השבוע הנוכחי עשוי להיות קריטי למדי לעונת הדו"חות הכספיים ואף עשוי לקבוע, במידה רבה, את מגמות המסחר בשבועות הקרובים".

לאומי: "הדו"חות הכספיים לרבעון השני יעבירו את הבורסה לעליות"

הבנקים הגדולים, לאומי והפועלים , ממשיכים להעריך גם השבוע שהתנודתיות בבורסה תימשך בטווח הקצר, אולם בטווח הארוך הם מאמינים כי העליות יחזרו כיוון שנתוני המאקרו ישתפרו וכך גם רווחי החברות ברבעון השני של 2010. "חרף העליות של השבוע האחרון, אנו עדיין סבורים כי רמת הסיכון בשוק המניות המקומי נותרה גבוהה, בעיקר נוכח התנודתיות שנרשמת בשוקי המניות בעולם", כתבו כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית על שוק ההון.

כלכלני בנק לאומי כתבו כי "בטווח הקצר יתנהל המסחר תוך תנודתיות, על רקע ההתפתחויות בעולם. בטווח הארוך יותר, פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השני של 2010, אשר כפי המסתמן יהיו טובים יחסית, במקביל להיוותרות סביבת הריבית ברמה נמוכה, צפויים לתמוך במעבר למגמה חיובית".

טאואר מארגנת החובות, ראלי במניות הדשנים

מניות כי"ל , מכתשים אגן וגם החברה לישראל השופעו היום לחיוב מראלי בן יומיים במניות הדשנים בניו-יורק. אמנם הקורלציה בין כיל לפוטאש ומניות אחרות התרופפה בשנה האחרונה אבל עדיין קיימת השפעה הדדית בין המניות.

במניות סקטור הגז הטבעי, ביניהן דלק אנרגיה , רציו, אבנר ודלק קידוחים, נרשמו עליות. המאבק על תמלוגי הגז הטבעי הוא אחד הקרבות האינטנסיביים ביותר שמתנהלים בישראל בשבועות האחרונים, ובסוף השבוע האחרון נרתם לעזרת זכויות המדינה גוף חדש, פורום "פעולה אזרחית", שהקים הרב מיכאל מלכיאור, ואשר לא בוחל באמצעים בדרך ללב הציבור.

בית הדין לעבודה בחיפה קבע כי היום בשעה 15:00 ייערך דיון בעניין שביתת העובדים בבנק הבינלאומי בבית הדין לעבודה בחיפה. זאת, לאחר שהנהלת הבנק פנתה ביום ה' לפנות ערב אל בית הדין בדרישה שיוציא לאלתר צו מניעה נגד שביתת העובדים, שאמורה להימשך גם בשבוע הקרוב.

לידר שוקי הון פירסמו הבוקר סקירה ראשונה למניית שיכון ובינוי וקבעו מחיר יעד גבוה של 9.3 שקלים למניה - 27% יותר ממחירה כיום. "אנו סבורים כי מדובר באחת הקבוצות החזקות והיציבות בשוק המקומי, כאשר פעילויותה, הנשענת על גב פיננסי איתן, מגלמות נכון להיום שווי משמעותי, ובמרביתן קיים פוטנציאל ניכר להצפת ערך בטווח ארוך", נכתב בסקירה.

קבוצת דלק דיווחה בערב יום ה' כי דירקטוריון הקבוצה החליט להגדיל את החזקתה בנובל אנרג'י, שותפתה האמריקנית לחיפושי נפט וגז במזרח התיכון, ב-1% נוסף בתמורה לעד 140 מיליון דולר. נזכיר כי עד כה רכשה הקבוצה 2% ובעבורן שילמה כ-230 מיליון דולר.

טאואר ממשיכה לארגן מחדש את חובותיה. החברה הודיעה היום כי חתמה על הסכם מחייב עם בעלי אגרות החוב המוסדיים בארה"ב, לפיו כ-80 מיליון דולר של אגרות החוב להמרה הנוכחיות שלה שאמורות היו להיפרע בשנה הבאה יוחלפו באגרות חוב חדשות, לא-המירות למניות, לטווח ארוך, שיעמדו לפירעון לא לפני אמצע שנת 2015.

קמהדע רושמת יום תנודתי נוסף. שלושה ימים לאחר פרסום מחקר מדעי, אשר נערך בדנמרק ואשר קובע כי המלצות לטיפולים יקרים למחלת החסר הגנטי אלפא 1 אנטיטריפסין צריכות להיות מוסרות ולא להינתן מלכתחילה משום שהתרופות המטפלות בחסר הגנטי אינן אפקטיביות, הגיבה הבוקר החברה לפרסומים בדיווח לבורסה.

חברת האינטרנט וואלה רוכשת את השליטה באתר "יד 2". הבוקר שיגרה וואלה לבורסה הודעה לפיה חברת בת שלה תרכוש 75% מהון מניותיה של חברת "קורל תל", המפעילה בין היתר את אתר "יד 2 " מאת בעלי מניותיה בתמורה כוללת של 117.5 מיליון שקל.

בעוד המאבק בין הברוניצקים לגזית בנוגע לאופן הניהול של אורמת נכנס להילוך גבוה, בהראל פיננסים לא מתרגשים ולא סבורים כי מניית גזית אטרקטיבית להשקעה. מעבודה העוסקת בחברה הבת, גזית גלוב , עולה כי שווי-השוק של גזית מתמחר בנדיבות את האחזקות העיקריות שלה - 15.2% באורמת תעשיות וב-63.7% בגזית גלוב, ולמעשה השווי הנכסי הנקי שלה נמוך ב-17%, קרי מסתכם ב-1.2 מיליארד שקל בלבד.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]