דירה במושבה אמריקנית בת"א, 180 מ"ר וחצר: שווה 4.6 מ' ש'?

קרבת השכונה לנמל יפו ולחוף הים וכן תנופת הפיתוח באזור, תתרום לעליית מחירי הנדל"ן בה בשנים הקרובות ■ עם זאת, המושבה ממוקמת באזור שעדיין מוזנח למדי בדרום העיר, מוקף מפעלים קטנים ומוסכים, ועדיין לא ממש נעים להסתובב בו עם רדת החשיכה

למה כן

1. מדובר בשכונה בין הפסטורליות והציוריות ביותר שיש בתל אביב-יפו, מעין כפר קטן בתוך הכרך העצום.

2. זהו פרויקט שימור של מתחם עתיק ומיוחד: המושבה האמריקאית הוקמה בשנת 1866, וכוללת לא רק בתי מגורים כפריים אלא גם את כנסיית עמנואל בעלת הצריח המחודד, שנבנתה בשנת 1904 בסגנון הניאו-גותי.

3. קרבת השכונה לנמל יפו ולחוף הים וכן תנופת הפיתוח באזור, לרבות הקמת מתחם הבילוי "התחנה", תתרום לעליית מחירי הנדל"ן בה בשנים הקרובות, מעריכים שמאים.

למה לא

1. כי המושבה האמריקאית היא פינת חמד קטנה בתוך אזור שעדיין מוזנח למדי בדרום העיר, מוקף מפעלים קטנים ומוסכים, ועדיין לא ממש נעים להסתובב בו עם רדת החשיכה.

2. כי המחיר - כ-23 אלף שקל למ"ר - עדיין יקר ביחס לשכונות אחרות בדרום תל אביב. וב-4.6 מיליון שקל ניתן לרכוש קוטג' ברעננה או פנטהאוז בגוש הגדול בתל אביב.

3. כמו ברוב הפרויקטים בדרום תל אביב וביפו, גם כאן נשאלת שאלת בתי הספר והגנים. אפילו סגנית ראש עיריית תל אביב עצמה מודה שבשכונה אין עדיין תשתיות חינוך שמתאימות למשפחות עם ילדים (עינת פז-פרנקל).