אספן מוכרת 20% מזכויותיה בקרקע בחדרה תמורת 27 מ' ש'

מוכרת לחברת אמירי זכרון יעקב זכויות בהיקף של כ-6,375 מ"ר מתוך זכויות בהיקף כולל של כ-32,500 מ"ר שברשותה והנכללות בשטח הפרויקט

אספן גרופ הודיעה היום (ב') כי באמצעות חברה בת, היא חתמה על זיכרון דברים למכירת 20% מהזכויות בחטיבת קרקע בשטח של כ-35 דונם, אשר בבעלותה בסמוך לחוף ימה של חדרה, תמורת כ-27 מיליון שקל.

אספן מוכרת לחברת אמירי זכרון יעקב, מקבוצת אמירי גן, בשליטתו של עודד תורג'מן, זכויות בהיקף של כ-6,375 מ"ר מתוך זכויות בהיקף כולל של כ-32,500 מ"ר שברשותה והנכללות בשטח הפרויקט. הקרקע כולה (100%) רשומה בספרי אספן לפי שווי של כ-35 מיליון שקל. חברת אמירי זכרון יעקב עשויה לנצל את הזכויות הנרכשות לצורך הקמת 50 יחידות מלונאיות.

אספן מדווחת, שבשלב זה איננה יכולה להעריך את הרווח הצפוי עם התממשות ההסכם, אך למרות זאת נראה כי אם ההסכם יצא לפועל ישנו פוטנציאל להצפת ערך.

על פי הסיכום בין הצדדים, עשויה אספן גרופ לקבל תמורה כספית נוספת, וזאת במידה שהרוכשת תמכור יחידות מלונאיות לפי מחיר שיעלה על 525 אלף דולר ליחידה, וכן במקרה שבו הרוכשת תבקש לנצל זכויות בנייה גדולות יותר בעת הקמת הפרויקט. יצוין, כי מימוש העסקה כפוף למספר אישורים ותנאים, לרבות חתימת הסכם מפורט בין הצדדים תוך 30 יום.

בנוסף, סוכם בין הצדדים, כי בשלב השני של העסקה, תתבצע עסקת קומבינציה בין הצדדים, כך שהרוכשת תבנה שטח של 2,500 מ"ר עבור המוכרת, במקביל לבניית שטח בהיקף דומה במסגרת הפרויקט עבור עצמה.

אילן גיפמן, מנכ"ל אספן גרופ, אמר היום: "העסקה הנוכחית ממחישה חלק מהפוטנציאל החבוי בנכסיה היזמיים של אספן, שעשוי לקרום עור וגידים. מדובר בנכס המוחזק על ידי החברה שנים ארוכות. אנו מקווים, שעם התממשות העסקה בעתיד יווצר ערך לשני הצדדים. אנו ממשיכים לבחון במקביל השקעות חדשות בחו"ל, בהמשך לרצף הרכישות עליהן דיווחנו בשנה האחרונה. השלמנו לאחרונה הנפקות של אופציות ואיגרות חוב, ואנו צפויים להשלים בשבוע הבא הנפקת זכויות, כך שלאחר כל המהלכים האמורים יהיו בקופת אספן למעלה מ-200 מיליון שקל זמינים להמשך צמיחה ולהשקעה בנכסים מניבים בארץ ובחו"ל".