ברקליס קפיטל: כי"ל - המניה החזקה של מגזר האשלג

"לאור מעורבותה במגזרי פעילות נוספים שלא בתחום הדשנים - מצויה כי"ל בעמדה הטובה ביותר מבין מניות הסקטור" ■ צופים חלוקת דיבידנד נוסף של 700 מיליון דולר למשקיעים לאור רווחי 2010

"תנאי הרקע בשוק האשלג מעניקים עדיפות לכי"ל " - כך קובע היום ג'וזף וולף מברקליס קפיטל בסקירה מיוחדת אותה הוא מפרסם.

"בהתבסס על מומחים בתעשייה ועל הבדיקות שערכנו, ניתן לאפיין את השוק כבעל עוצמה גבוהה אך עדיין לא בשיאו וככזה שהמחירים בו יציבים, אך לא עולים במהירות".

בסקירה נכתב כי נתונים אלה טובים עבור כי"ל, אשר לפי הערכות ברקליס תציין ב-2010 את השנה השנייה הכי טובה שלה אי פעם ותחלק דיבידנד שמן של יותר מ-700 מיליון דולר למשקיעיה, זאת בנוסף לדיבידנד חד פעמי של 500 מיליון דולר אותו שילמה לאחרונה.

עוד נטען, כי בשעה שחברות אלשג אחרות שוקלות שיתוק של פסי ייצור או הורדת קצב ייצור בשל חוסר הודאות בשוק - כי"ל נהנית משטח אחסון ושימור סחורה חופשי בים המלח והיא עמידה יותר בפני שינויים ברמות הביקוש.

בנוסף, טועים בברקליס, כי"ל מיוחדת בכך שהיא מחזיקה בשתי יחידות עסקיות שאינן בתחום הדשנים (למוצרי תעשייה ולמערכות טיהור מים) ושתיהן מציגות ביצועים נאים ב-2010.

"פעמים רבות כשמחירי האשלג עולים והדרישה עולה בחדות - אנו שומעים שכי"ל מצוייה בעמדת נחיתות בגלל שאינה 'מניית אשלג טהורה' - על פי ההיגיון הזה, כעת מצויין כי"ל בעמדה הטובה ביותר מבין מניות האשלג, כשהיא בעלת ההגנה הטובה ביותר מפני ירידה במחירים ובביקושים ולאור המגמות החיוביות בתחומים הלא-דשניים של פעילותה".