UBS וברקליס: שפל של 2 עשורים בשווי חב' מיחשוב - הזדמנות

מניות הטכנולוגיה המהווה את הענף הגדול ביותר במדד S&P 500 נפלו בכ-17% השנה, מה שדחף את המכפילים לרמה של 15.6 ■ חברות ישקיעו בשידרוג המערכות הממוחשבות בארגון, לאחר שהפחיתו את השקעותיהם במשך 3 שנים

מניות חברות המחשבים והתוכנה נפלו לשפל של שני עשורים מבחינת שווין בשוק (מלבד התקופה שבין קריסת ליהמן בראדרס ותחילת השוק השוורי במארס 2009), וזהו סימן מבחינתן של ברקליס ו-UBS כי הן צפויות לשוב ולעלות כאשר החברות הנסחרות ב-S&P 500 מתחילות להוציא את המזומנים המצויים ברמות שיא.

מניות הטכנולוגיה המהווה את הענף הגדול ביותר במדד הבנצ'מרק האמריקני נפלו בכ-17% השנה, מה שדחף את המכפילים לרמה של 15.6, כך עולה ממידע שנאסף בבלומברג.

הנפילה בשווי והחזרה למגמת הוצאות בקרב החברות השונות צפויות להביא לעליית שווין של חברות הטכנולוגיה, גם אם תהיה האטה בצמיתה בשוק האמריקני, מעריכים ב-UBS.

המזומנים המצויים בידי החברות עלו עד מארס במשך 6 רבעונים ברציפות, הן שהעלו את הספקולציות לכך שהמנהלים באותן חברות ישקיעו בשידרוג המערכות הממוחשבות בארגון, לאחר שהפחיתו את השקעותיהם במשך 3 שנים.

נציין כי מדד ענף טכנולוגיות המידע ב-S&P 500 עלה בשבוע שעבר ב-5.6%, העלייה החדה ביותר מזה שנה.

אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, צופה לדווח על הצמיחה הגבוהה ביותר ברווחיה מאז 1990. קוואלקום, יצרנית השבבים המיועדים לטלפונים המובילה בעולם צפויה להציג את העלייה המהירה ביותר ברווחיה מזה 6 שנים, כך עולה מבחינת תחזיות האנליסטים. לכל אחת מהחברות יש לפחות 11 מיליארד דולר במזומנים ובהשקעות לטווח קצר.

לתעשייה הטכנולוגית ככלל יש יותר כסף פנוי לעומת כל אחד מהענפים המיוצגים במדד ה-S&P500, מה שמאפשר להנהלות של אותן חברות את האפשרות להשקיע במוצרים חדשים, לבצע רכישות של מניותיהן או להעלות את היקף הדיבידנדים אותן הן מחלקות.

על פי ההערכות הממוצעות של האנליסטים בבלומברג,חברות המחשבים והתוכנה הנסחרות ב-S&P500 עשויות להרוויח השנה 26.4 דולר למניה, שהם 32% מסך הרווחים הצפויים במדד הבנצמארק העומדים על 81.6 דולר למניה.