היום הראשון של העונה

הפריים-טיים של זכיינית ערוץ 2 רשת ושל ערוץ 10 בערב הראשון אחרי המונדיאל

בשבוע שעבר עלתה בקול תרועה רמה העונה החדשה של "אחד העם 101" של זכיינית ערוץ 2 רשת. למרות שבאותו הערב לא שודרו משחקים מהמונדיאל, אולי מוטב היה להמתין עם ההשקה עוד כשבוע, שכן המונדיאל, אפילו בערבים שבהם אינו משוחק, הוא "סטייט אוף מיינד" שמקשה על הצופים לקבל מסרים חדשים.

בכל מקרה, הערב (ב') ישודר שם הפרק שבו מירי פסקל מנסה לקדם את הרומן עם השכן האמריקני קזינסקי, ובמקביל לשמור על עבודתה כפקחית גאה בעירייה. עוד בפרק - הופעת אורח נדירה של אביבה מארקס הוותיקה, שמוכיחה כי נשים יפות באמת הן חסרות גיל.

חבל רק שעד לפרק נוסף של "אחד העם 101" צריך לעבור את הפיהוקון שנקרא "צחוק מהעבודה". אני יודע שלהטיף נגד תוכנית "דאחקות" נהיה אנכרוניסטי כבר כמעט כמו למחות נגד הפופ המזרחי שקורא לעצמו "מוזיקה ים-תיכונית" והופך אט-אט למיינסטרים, אבל התוכנית הזאת נוראית בעיניי, דווקא משום שאני מחבב את הפרטים המרכיבים אותה: שלום אסייג הוא קומיקאי מצוין, כמוהו גם יעקב כהן, אבל על הבמה של "צחוק מהעבודה", אולי בגלל הצורך לספק את הסחורה מדי שבוע (בניגוד למופע סטנד-אפ שאפשר להריץ ולשכלל במשך עונה שלמה), התוצאה היא פשוט רעה. היחיד שמצליח להזיז משהו באזור השפתיים שלי הוא אורי חזקייה.

אני יודע שמבחינת רייטינג מדובר בהצלחה, והעובדה הזאת מצערת אותי שבעתיים, שכן היא מעידה לא רק על טעם היוצרים - אלא גם על טעם הקהל.

ולסיכום: את הערב הראשון של אחרי המונדיאל פותחת רשת עם שתי תוכניות שנועדו להצחיק. שתיהן מצליחות - אך לצערי רק אחת מהן ראויה לצפייה.

בניגוד לרשת, שבמהלך חכם הצליחה לגדר 3 שבועות עם משחקים מרכזיים מדרום-אפריקה ונהנתה מהצלחה שיווקית, הרי שבערוץ 10 המשיכו במהלך המונדיאל לחפור שוחות.

מצבו של ערוץ 10 מזכיר כוח נצור במובלעת שכל הזמן מדווחים לו בקשר שהתגבורת, בצורת הזרמת הון מהבעלים, נמצאת כבר בדרך. יום ג' שעבר עם משחק חצי-הגמר ויום א' עם משחק הגמר גרמו לערוץ להשעות מהמסך את "הישרדות אולסטארס" שבינתיים לא הצדיקה את הציפיות שתלו בה.

הערב "הישרדות" חוזרת בגדול, עם פרק שבו המודחים זוכים בהזדמנות נוספת. במילה "מודחים" מתכוונים בעצם לדן מנו, האיש שבלעדיו אין לעונה הזאת זכות קיום. מעניין האם ואיך יזכה מנו להצטרף מחדש למשחק - עידן קפון כבר לא יכול לחכות.