יש לכם דלת של רב-בריח? מכון התקנים החזיר את תווי התקן

‎‎לפני חודשיים גילה המכון כי החברה מתקינה רכיבים סיניים שלא נבדקו על-ידו, עם סימון תו התקן של המכון, בדלתות הכניסה שהיא משווקת ■‏‎‎‏ אז רב-בריח הכחישה, היום היא ממהרת להוכיח את החזרת תווי התקן

‎‎לפני חודשיים, ב-12 במאי, חשף "גלובס" כי מכון התקנים הסיר את תווי התקן (היתרי סימון) מדלתות הכניסה של חברת רב-בריח 08. כעת, בעקבות בדיקות, המכון החליט לאשר מחדש את תווי התקן.

‏תווי התקן הוסרו משתי דלתות כניסה של החברה, בהחלטה משותפת של מכון התקנים והממונה על התקינה במשרד התמ"ת, גרישה דייטש. המכון ערך ביקורת פתע במפעל רב-בריח באשקלון, ובה נמצא כי החברה שיווקה דלתות כניסה שהותקנו בהן רכיבים סיניים חסרי תו תקן, עם סימון תו התקן של המכון.

‏ככל הידוע, המוצרים הבלתי בדוקים נמכרו ב-3 החודשים שקדמו להסרת תווי התקן. בעקבות בדיקה שנעשתה בהמשך לביקורת הפתע, החברה התבקשה להפסיק לאלתר להצמיד לדלתות ציון תו תקן, ומאז התקיימה בדיקה של המוצרים במכון.

‏בחודש מאי הכחישה רב-בריח 08 בפני "גלובס" כי תווי התקן הוסרו מהדלתות, למרות שהנושא הוכח במסמכים שסיפק מכון התקנים. כעת, החברה ממהרת להציג מסמכים המלמדים כי תווי התקן הוחזרו לדלתות הכניסה.

‏מרב-בריח נמסר: "אנו שמחים כי מכון התקנים עמד על טעותו".

במכון התקנים משיבים: "לא היתה טעות, אלא המכלולים שהוצגו כבעלי תו תקן לא נבדקו. לאחר שנבדקו, התברר כי הם עומדים בתקן, ולכן הוחזרו התווים לחברה".‏