S&P: תחזית הדירוג לבריטניה שלילית - הדירוג המושלם בסכנה

חברת הדירוג חזרה על דירוג AAA אך מסרה כי בריטניה עדיין ניצבת בפני "אתגרים פוליטיים" בתחום ההוצאות הממשלתיות ■ הסוכנות הביעה חשש מגודלו של חוב המדינה וטענה כי הממשלה לא הציגה תוכניות מפורשות להתמודדות עם הגירעון

חברת הדירוג הבינלאומית S&P חזרה על הדירוג המושלם לבריטניה ברמה של "AAA". תחזית הדירוג נותרה שלילית. חברת הדירוג מסרה בהודעתה כי בריטניה עדיין ניצבת בפני "אתגרים פוליטיים" בתחום ההוצאות הממשלתיות, ולכן התחזית שלילית.

לדברי S&P, הדירוג משקף את העושר והגיוון של כלכלת בריטניה, המדיניות הפיסקלית והמוניטרית המרחיבה, והיציבות היחסית בשוקי העבודה והייצור במדינה. עם זאת, התחזית השלילית משקפת את האפשרות להורדת דירוג אם הממשלה לא תמשיך במאמציה הפיסקליים השאפתניים, לדברי S&P.

נזכיר, כי בסוף מארס S&P הותירה את דירוג האשראי של בריטניה ברמה של AAA, אך מחשש לעתיד כלכלת המדינה, שמה את תחזית הדירוג במעקב ואף אמרה כי ייתכן והדירוג המושלם שלה ייפגע.

הסוכנות הביעה חשש מגודלו של חוב המדינה וטענה כי ממשלת בריטניה לא הציגה תוכניות מפורשות להתמודדות עם הגירעון. "נטל החוב הממשלתי עלול להגיע לרמה שלא הולמת דירוג AAA", הזהירו ב-S&P. כבר במאי הזהירה סוכנות הדירוג כי יש סיכוי של 33% להורדת דירוג ה-AAA של בריטניה בעתיד - הדירוג שבו מחזיקה המדינה מאז 1978.