אקסלנז מזנקת 5% עקב הסכם להפצת מכשיר ה-BID בארה"ב

שוק הגסטרואנטרולוגיה (GI) מונה כ-20,000 רופאים המפעילים בכ–5,000 מרפאות ומכוני בדיקה בהם מבוצעים למעלה מ–1 מיליון בדיקות לאבחון HP בשנה

חברת אקסלנז , המפתחת ומוכרת מערכות לאבחון ומעקב אחר מחלות בדרכי העיכול ובכבד, דיווחה הבוקר כי חתמה על הסכם להפצת מכשיר ה-BID בארה"ב עם אחת מחברות ההפצה הגדולות בתחום הגסטרואנטרולוגיה (GI). שוק זה מונה כ-20,000 רופאים המפעילים כ-5,000 מרפאות ומכוני בדיקה בהם מבוצעים למעלה מ-1 מיליון בדיקות לאבחון HP בשנה.

אקסלנז פונה לשוק זה (GI), בנוסף לשוק רופאי הקהילה (GP), כיוון שבשוק זה מבוצעות חלק לא מבוטל מבדיקות לאבחון חיידק H.Pylori. רופאי הגסטרואנטרולוגיה (GI) מהווים מובילי דעה בתחום והגורם המקצועי אשר מתווה את הטיפול בחיידק זה. בנוסף לכך, איגוד רופאי ה-GI הוציא בשנת 2008 הנחייה כי בדיקות הנשיפה הינן הבדיקות המועדפות לאבחון חיידק ה-H.Pylori.

החברה מולה נחתם ההסכם הינה חברה המתמחה בשיווק מכשירים לשוק רופאי ה - GI, ובמהלך השבועות הקרובים יוכשרו כ-15 אנשי מכירות שימכרו את מכשיר ה-BID בשוק זה. לאחרונה חתמה החברה על הסכמי הפצה ארציים בארה"ב, כך שהחברה השלימה את מערך ההפצה הארצי בארה"ב הכולל צוות פנימי של מנהלי מכירות, 60 אנשי מכירות עצמאיים ומערך הפצה של כאלף אנשי מכירות של המפיצים עצמם.

החתימה על הסכם ההפצה בתחום הגסטרואנטרולוגיה מהווה הרחבה למערך זה לשוק אליו לא פנתה החברה עד כה. בנוסף מפעילה החברה מרכז פענוח בדיקות עצמאי בארה"ב הנותן פתרון למרפאות קטנות להם אין כדאיות כלכלית ברכישת מכשיר ה-BreathID.

במהלך הרבעון הקרוב תתרכז החברה בהכשרת מערך המכירות מתוך כוונה להציג מכירות משמעותיות כבר ברבעון הרביעי

תחום בדיקות נשיפה ל-H. Pylori מהווה את מרבית (מעל 80%) מפעילות החברה כאשר החברה פונה כאן לשוק קיים (כ 6-8 בדיקות HP בשנה בארה"ב), עם מוצר שעבר את כל האישורים הרגולטוריים, קוד שיפוי מתאים (מעל 100 דולר לבדיקה) וכעת גם מערך הפצה לאומי. כניסה לשוק זה כרוכה בחסמים רגולטורים כבדים שלפי הערכת החברה ימנעו ממתחרים נוספים להכנס לשוק בשנים הקרובות.

בנוסף מבצעת אקסלנז ניסויים קליניים בתחום הכבד והלבלב (בעלות של 1.5 מיליון שקל עד סוף 2010) במסגרת פיתוח אפליקציות נוספות למכשיר.

בתגובה להודעה רושמת מניית אקסלנז עלייה של 4% במסחר בבורסה. החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-99.15 מיליון שקל.