תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

געגועיי לסמי בורקס: ציון קינן על שובו של דן חסכן

העידן החדש מבליט לעיתים את הצורך בתתי מותג ותיקים ומוכרים

חיינו סובבים היום סביב ובין המותגים. בעולם שנעשה יותר ויותר דחוס באינפורמציה, הופכים המותגים למעין חברים, שאת תכונותיהם אנחנו מכירים ועליהם אנחנו יכולים לסמוך.

העידן החדש, זה שבו אנו מצויים, מביא לנו מדי יום עוד ועוד ידע, פרטים וחידושים, ובתוך כל העומס התקשורתי הזה אנו זקוקים לפינות מוכרות שבהן נרגיש נוח ועליהן נוכל לסמוך - המותגים.

כמו כל אחד, גם אני נזכר בילדותי בנוסטלגיה מסוימת. בצד חברי ילדותי, אני זוכר היטב את סמי והבורקסים הנפלאים שלו, את מוכר הארטיק משפת הים, את הקרטיב שאיתו היינו מצננים את הימים החמים. אך מכולם, אני זוכר את קופות החיסכון של אחי ושלי, שהיו סדורות בבית - קופות דן חסכן.

החזרת דן חסכן לחיים בשנה שעברה הייתה עבורי סגירת מעגל. כמה מאיתנו זוכים לשלב את ניחוח ילדותם, עם הצורך העכשווי של לקוחותיהם ועם היכולת להגשימו?

את דן חסכן פגשתי כשהייתי בן 6 או 7. עבורי הוא סימל את החלומות, אך יחד עם זאת גם את היכולת לא רק לשאוף אליהם, אלא גם להגשים אותם.

הורי לימדו אותי כי גם אם אינני יכול להגשים את כל רצונותיי "כאן ועכשיו", אוכל לתכנן ולהגיע אליהם בעתיד.

דן חסכן הפך להיות הדרך שלי לתכנן כיצד להגשים את שאיפותיי. למדתי כי הגרוש שהייתי מקבל מצטרף לגרושים שכבר שכבו בקופה הירקרקה, וכולם יחד מייצרים את הסולם שבעזרתו אגיע למטרה.

את ההבנה והזיכרון הללו הבאתי עמי לתפקידי כמנכ"ל הבנק, וביקשתי ליצור מחדש את הכלי המופלא הזה שהשכיל לנווט אותי כל כך טוב בילדותי.

בנק הפועלים בחר לו להיות שותף ומסייע ללקוח בדרכו לצמיחה כלכלית, ומי מתאים לכך יותר מדן חסכן והערכים שהוא מייצג?

היינו יכולים לבחור בדרך שכלתנית, שתלמד ילדים כמו בכיתת לימוד - מדוע כדאי לחסוך, איך ניתן להגיע ביעילות לעבר המטרות שהציבו עבור עצמם, ועוד ועוד. אך אלו היו הופכים לדעתי לשיעורים משעממים ולא מעניינים. לעומת זאת, בעזרת מותג צבעוני, שערכיו ברורים והוא מתקשר בצורה אמוציונלית את המסרים הרציונליים, הסיכויים להצלחה גדולים פי כמה.

התוצאות המוצלחות של החזרת מותג ותיק כדן חסכן לתודעה, מדברות בעד עצמן.

עבורי זו הוכחה נוספת כי כוחו של המותג (בהנחה כמובן שהוא מוצלח) עולה עשרות מונים על כל שיטת תקשור אחרת, והעובדה שאחד מגיבורי ילדותי מאתמול הפך להיות בן-בית אצל ילדי העכשיו, רק מוכיחה את כוחו ונצחיותו של מותג מוצלח.

לדירוג מדד המותגים 2010

הכותב הוא מנכ"ל בנק הפועלים