אחרי שישה חודשים: המינהל פרסם מכרז ל-774 יח"ד ביהוד

מדובר במכרז לפינוי-בינוי של שלושה מתחמים ■ יוסי בן דוד, בירך על פרסום המכרז: "תכנית ההתחדשות העירונית צפויה לשנות ללא היכר את פניה של מרכז העיר"

למעלה משישה חודשים אחרי שהבטיחו מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון לשווק קרקעות לבניית 780 יחידות דיור ביהוד, מתפרסם היום (ד') באתר המינהל מכרז לבניית 774 יחידות דיור בעיר.

בחודש שעבר, נחשף בתחקיר מוסף הנדל"ן של "גלובס" כי בעיר יהוד הבטיח שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, בדצמבר 2009 שישווקו קרקעות לבניית 780 יחידות דיור חדשות. את אותו מספר "קסום", 780 יחידות דיור, הבטיח שוב אטיאס לשווק במארס השנה. הסיבה לעיכוב בפרסום המכרז היתה "מחלוקת עם הרשות המקומית", נמסר ממינהל מקרקעי ישראל בתגובה לתחקיר ביוני השנה.

מדובר במכרז לפינוי-בינוי של שלושה מתחמים: האחד, בשטח כ-12 דונם, בו יוקמו 250 יחידות דיור, מוצע במחיר מינימום של 19.8 מיליון שקל; השני, בשטח של כ-11 דונם לבניית 238 יח"ד, מוצע במחיר מינימום של 23.9 מיליון שקל; והשלישי, בשטח של 24 דונם לבניית 266 יח"ד, מוצע במחיר מינימום של 13 מיליון שקל. במתחמים גם שטחי מסחר ושפ"פ (שטח פרטי פתוח).

ראש עיירית יהוד-מונוסון, יוסי בן דוד, בירך על פרסום המכרז: "תכנית ההתחדשות העירונית צפויה לשנות ללא היכר את פניה של מרכז העיר יהוד ולספק מגורים איכותיים מובילים באזור המרכז". בן דוד הודה למינהל מקרקעי ישראל ולחברת עמידר "שנרתמו להוציא את התוכנית לפועל לאחר עבודה מורכבת וקשה מאוד".

מעניין לציין, שעל אף שהמכרז פורסם היום (ד'), תאריך פרסום המכרז שמופיע באתר מינהל מקרקעי ישראל הינו 31 בדצמבר 2009 (חוברת המכרז תצא ב-19 ביולי השנה; המכרז ייסגר ב-21 בנובמבר).

בתגובה, אמרה דוברת המינהל כי "מדובר במכרז שאמור היה לצאת במסגרת מנת השיווק של דצמבר 2009 - שבמסגרתה אף פורסמו מודעות ענק בעיתונים - ולכן היום מדובר בפרסום חוזר עם התאריך המקורי".