מסתמן: חברי הכנסת יתנגדו להעלאת אגרת רשות השידור

עפ"י הסעיף המוצע בחוק, בשנים 2011 ו-2012 תעלה האגרה מדי שנה ב-10%, ואחר-כך תרד בהדרגתיות ■ האגרה אמורה לממן כ-200 מיליון שקל מעלות הרפורמה ברשות השידור, וביטול ההעלאה מעלה סימני שאלה באשר למימונה

סעיף העלאת אגרת הטלוויזיה בחוק ההסדרים צפוי שלא לעבור את אישור הכנסת. זאת למרות שהאוצר גיבש את הסעיף המדבר על העלאה מדורגת של האגרה בשנתיים הקרובות יחד עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, האמון בימים אלה על רשות השידור.

בדיון שנערך השבוע בוועדת ביקורת המדינה של הכנסת, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, העבירו חברי כנסת מסרים לנתניהו כי יתנגדו בשלב זה להעלאת האגרה. כפי הנראה, לא צפוי הסעיף לעבור גם בקרב סיעות האופוזיציה, לאור הבטחות עבר כי האגרה לא תעלה.

ביטול העלאת האגרה יעמיד שאלות באשר לגודל מימון הרפורמה המתוכננת בשידור הציבורי.

הלוואה מהאוצר

על-פי הסעיף המוצע בחוק, בשנים 2011 ו-2012 תעלה מדי שנה האגרה ב-10%, ואחר-כך תרד בהדרגתיות למשך כ-20 שנה. על-פי המודל הכלכלי שעליו התבסס הסעיף, המהלך אמור לממן 200 מיליון שקל מתוך 700 מיליון השקלים של עלות הרפורמה.

את יתר 500 מיליון השקלים אמור האוצר להעביר לרשות, ככל הנראה בהלוואה, אותה תתבקש הרשות להחזיר במשך 8 עד 12 שנה.

מי שהתבטא באופן נחרץ נגד העלאת האגרה הוא יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, אופיר אקוניס, שהודיע בדיון כי יתנגד לחוק. לפי שעה, נראה כי הסעיף יעבור בשלב ראשון בממשלה.