ערוץ 1 שדרג ההצעה על המשחק המרכזי ל-14.5 מיליון שקל

ערוץ הספורט - שרוצה לחזק את פלטפורמת ה-HD שלו באמצעות שידורי ליגת העל בכדורגל - מסרב להעלות את הצעתו הראשונית במכרז, שעומדת על 13 מיליון שקל לעונה למשך 3 שנים

רשות השידור שיפרה את הצעתה על זכויות השידור של המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל - כך נודע ל"גלובס". ביום שלישי התקיים הליך התמחרות ראשון בין ההתאחדות לכדורגל ובין שני הגופים שהגישו הצעה במכרז - ערוץ הספורט ורשות השידור. דיון נוסף צפוי להתקיים היום (ה').

על-פי ההערכות, רשות השידור העלתה בדיוניה את הצעתה ל-14.5 מיליון שקל, לעומת 13 מיליון שקל שהיתה ההצעה הראשונית. 13 מיליון שקל היה מחיר הסף שדרשה ההתאחדות לכדורגל לכניסה למכרז.

על-פי גורמים בשוק, ערוץ הספורט לא שינה את הצעתו, שבניגוד לרשות השידור כללה בתוכה התחייבות ל-3 עונות.

המרכיב הדומיננטי במכרז הוא נושא ה-HD. מאז שידור המונדיאל נכנס נושא זה לתנופה בארץ, והעובדה שערוץ 1 מייעד בתהליך להעלות את משחקי ליגת העל לשידור גם באפיק 511, המשדר בשיטה המתקדמת, היא על-פי ההערכה זו שגררה את ערוץ הספורט אל מהלך ההתמודדות במכרז. זאת לאחר שבשנה שעברה הבהיר ערוץ הספורט כי ליגת העל אינה אטרקטיבית דיה בכדי להתמודד עליה.

ככל הנראה, בערוץ הספורט לא ממעיטים בערך הנכס האסטרטגי החדש של רשות השידור, שהוא למעשה כיום המתחרה הישראלי היחיד בתחום שידורי הספורט לערוץ 5 HD. נכון לעכשיו, חברות הכבלים והלוויין לא מתכוונות לסייע לערוץ הספורט בהצעתו במכרז, בעיקר בשל סיבות כלכליות - העלות שמציבה ההתאחדות גבוהה מדי בעבור החברות הנמצאות בהליך צמצום מתמשך. כזכור, HOT ו-yes עמדו מאחורי ערוץ הספורט בקיץ שעבר, בעת רכישת הזכויות של משחקי מכבי תל-אביב ביורוליג.

למעשה, התהליך של פתיחת ערוץ ה-HD של רשות השידור, שהביא לגידול מאסיבי של מתחברים לממירי HD בתקופת המונדיאל ובכך להתחייבות של מנויים למספר שנים, מקטין את התלות של HOT ו-yes בערוצי ה-HD פרימיום, ובכלל זה בספורט 5 HD. לפי שעה HOT ו-yes מאפשרות את המשך שידורי ערוץ 1 בחינם באפיק 511, אולי גם מתוך צפייה לתוצאות המכרז של ההתאחדות לכדורגל.

בנוסף, יש לזכור כי ערוץ הספורט כבר מושקע בכדורגל הישראלי בלא מעט כסף - בקיץ האחרון התחייב הערוץ ל-3 שנים עבור כ-3.1 מיליון דולר לעונה, לחבילה הכוללת של תוכנית סיכום המחזור, גביע הטוטו, הליגה הלאומית, גביע המדינה וזכויות האינטרנט והסלולר.

בערוץ הספורט סירבו להגיב, לאור העובדה כי "הימצאותם בהליך מכרזי מונעת זאת מהם".

מרשות השידור נמסר: "הרשות מסרבת להתייחס לסכומים כלשהם בתהליך מכרזי שמנוהל על-ידי ההתאחדות לכדורגל ואמור להיות חסוי. אנו מאשרים רק את דבר השתתפותנו בתהליך. הרשות נערכת ליום שאחרי הרפורמה ובונה עוגני שידור בתחומי התעודה והתחקיר, הדרמה, הסאטירה וכך גם בספורט. במסגרת הרפורמה תקצבנו את אירועי הספורט העתידיים - וכך גם את מימון רכישת הזכויות של ליגת העל שבמהלך שידורה אמורה להחזיר חלק נכבד מעלות רכישת זכויות השידור - מהכנסות של חסויות".