הסכם בין מספנות ישראל לתשובה לשטחי אחסון ב-60 מ' ש'

השותפות בתמר נובל אנרג'י, קבוצת דלק, ישראמקו ודור גז במגעים לקראת חתימה על עסקה עבור פרויקט הפיתוח של מאגר תמר ■ ההסכם בין הנמל לשותפות בתמר הוא לשלוש שנים עם אופציה ל-3 שנים נוספות

השותפות בתמר נובל אנרג'י, קבוצת דלק, ישראמקו ודור גז במגעים לקראת חתימה על עסקה בהיקף של כ-60 מיליון שקל לשכירת מעגן ושטחי אחסון בשטח נמל הפרטי של מספנות ישראל, עבור פרויקט הפיתוח של מאגר תמר. ל"גלובס" נודע כי לאחרונה נחתם מכתב כוונות בין נובל אנרג'י המנהלת את הפרויקט לבין חברת נמל מספנות ישראל.

הפיתוח של תמר נחשב לפרויקט התשתית הגדול ביותר שנעשה עד היום בישראל ויושקעו בו קרוב לשלושה מיליארד דולר, להערכת השותפות. הפרויקט צפוי להיכנס להילוך גבוה באוקטובר הקרוב עם הגעתה לחופי ישראל של אסדת הקידוח ששכרה נובל אנרג'י. במהלך העבודות יועסקו מאות עובדים, רבים מהם מהנדסים ומומחים זרים.

עקרונות העסקה עם נמל מספנות ישראל סוכמו בחודש שעבר והעבודות צפויות להתחיל כבר בשבועות הקרובים. הנמל גבר בהתמודדות על העסקה על נמלי חיפה ואשדוד. עם זאת, ייתכן כי בעתיד, לצורך פיתוח מאגר לוויתן, ייאלצו השותפות לשכור שטחים נוספים בנמלים אחרים, עקב מגבלות המקום.

ההסכם בין הנמל לשותפות בתמר הוא לשלוש שנים עם אופציה ל-3 שנים נוספות. במסגרת ההסכם יוקם מסוף שירותים עבור פרויקט הפיתוח והשותפות יקבלו בנמל שירותי פריקה ואחסון בין השאר עבור ציוד התמיכה של אסדת הקידוח שצפויה להגיע באוקטובר. המעגן ישמש גם את אוניית האספקה של הקידוח וייתכן שחלק מהצינורות להולכת הגז לישראל וראשי הבארות יאוחסנו בו.