בדרך אל השכחה

קומדיה רומנטית שהיא לא מטומטמת נורא ולא מושתתת על שנאת נשים. קצת פחות משעתיים באולם חשוך וממוזג באמצע יולי. מה רע?

טום קרוז וקמרון דיאז. יש שיאמרו, זוג פצצות כריזמה שב"כמו יום ולילה", משתפים פעולה בתצוגת תכלית של אקשן, רומנטיקה ושארם. יש שיאמרו, כוכבי אייטיז וניינטיז שנס ליחם.

היא, למרות ההיאחזות בציפורניים בתפקיד הכוסית הכיפית, כבר התחילה לגלם תפקידי אמהות ("שומרת אחותי"). הוא איבד את הקרדיט והאמינות שלו עוד בעשור הקודם. והנה, שניהם חוברים יחד לקומדיית אקשן רומנטית קצת אחרי שפג תוקפם, משל היו שרה ג'סיקה פארקר ויו גרנט.

"כמו יום ולילה" הוא סיפורה של ג'ון (דיאז), משפצת מכוניות עתיקות (כן) שנמצאת בדרך לחתונת אחותה ועולה על טיסה שתשנה את חייה. במטוס פוגשת ג'ון את רוי (קרוז) גבר מסתורי ומקסים, שמתגלה כמרגל לשעבר שנמלט מסוכנות הביון ומסוחרי נשק מסוכנים. אחרי חיסול המוני של הנוסעים והטייסים, רוי נאלץ לצרף את ג'ון למרדף שהוא משתתף בו, כדי להציל את חייה. המרדף הזה כולל פעלולי רכב, כלי ירייה מסיביים, כמה סצנות מכות נחמדות וגם קמרון דיאז בביקיני, טום קרוז בברמודה, ניצני התאהבות, חילופי תפקידים והופעת אורח של גל גדות.

הבמאי, ג'יימס מנגולד, מתמחה בסרטי "בסדר", כלומר כאלה שאפקטיביים בזמן הצפייה ונמחקים מהזיכרון במהירות יחסית. כמו "נערה בהפרעה", "קייט וליאופולד", "הולך בדרכי" ו-"3:10 ליומה". "כמו יום ולילה" לא שונה מרוב הנ"ל: הוא עשוי כהלכה, מבדר במידה.

והעיקר, גם אם נדמה לכם שקרוז ודיאז הם לא הבחירה הכי רעננה לסרט כזה, "כמו יום ולילה" ממקסם את הפוטנציאל של שני כוכביו. הם מתאימים לתפקידים של ג'ון ורוי, ויותר מזה, התפקידים של ג'ון ורוי מתאימים לקרוז ודיאז.

דיאז עושה את ה"משתגעים על מרי" שהיא עושה כבר שנים. כלומר בלונדינית חייכנית שהיא גם טומבוי ואתלטית. במקרה הדמות הקבועה הזו מתאימה בול לעלילת הסרט. וקרוז עושה את עצמו, פחות או יותר. התפקיד הזה הוא ליהוק מושלם לטום קרוז של 2010: רוי, המחסל/מרגל/נוכל ב"כמו יום ולילה", הוא אדם מחורפן אך חינני. צ'ארמר אך ספק משוגע. תכונות שמזוהות עם הפרסונה הציבורית של טום קרוז, מה שמוסיף טונות של אמינות לתפקיד וכמעט מבטל את הצורך בהשעיית חוסר האמון.

בסך הכול, מדובר בקומדיה רומנטית שהיא לא מטומטמת נורא ולא מושתתת על שנאת נשים. קצת פחות משעתיים באולם חשוך וממוזג באמצע יולי. מה רע? קצת פחות משעתיים של הנאה, במיוחד אם אתם אוהבים את טום קרוז. ואחר כך שכחה.

"כמו יום ולילה". ארה"ב 2010. 109 דקות. במאי: ג'יימס מנגולד. שחקנים: טום קרוז, קמרון דיאז, פיטר סרסגרד, פול דאנו