שוב הסלמה במתיחות בין ישראל ללבנון בנושא הגז הטבעי

הפייננשל טיימס הלונדוני מדווח כי לבנון פנתה לאו"ם בתלונה על-כך שלטענתה ישראל הניחה לאחרונה קו מצופים ימיים למרחק של שני מייל מהחוף ■ במאמר נרחב מזהיר העיתון כי שדות הגז, ובראשם "לוויתן", מעוררים עימות חדש בין לבנון לישראל

הסלמה במתיחות בין ישראל ללבנון בנושא הגז הטבעי: הפייננשל טיימס הלונדוני מדווח כי לבנון פנתה לאו"ם בתלונה על-כך שלטענתה ישראל הניחה לאחרונה קו מצופים ימיים למרחק של שני מייל מהחוף לאורך הקו שבו עובר, לגרסת ישראל הגבול הימי בין המדינות.

על-פי הדיווח, טוענת ישראל כי הקו הונח מסיבות ביטחוניות אך לדעת העיתון מדובר בצעד חד-צדדי שהרקע שלו קשור למתיחות בין המדינות סביב תגליות הגז האחרונות לאחר שלטענת לבנון, לפחות חלק מהגז נמצא בשטחה. בין המדינות הנמצאות במצב מלחמה אין גבול מוסכם ולגרסת לבנון הגבול הימי עובר דרומית לקו שבו רואה את ישראל את הגבול בין המדינות. במשרד החוץ ביקשו בעבר שלא להגיב לידיעה.

במאמר נרחב מזהיר הפיננשל טיימס כי שדות הגז, ובראשם "לוויתן" מעוררים עימות חדש בין לבנון לישראל. בין היתר מציין העיתון את ניסיונו של החיזבאללה לגרוף הון פוליטי מהנושא תוך שיגור איומים לשימוש בכוח נגד מתקנים ישראלים - ואת תגובתו של שר התשתיות ד"ר עוזי לנדאו שאמר כי ישראל לא תהסס להשתמש בכוח כדי להגן על זכויותיה ועל החוק הבינלאומי.

המתיחות התעוררה מחדש בחודש שעבר לאחר פרסום ממצאי הסקר התלת-מימדי שערכה נובל אנרג'י שלפיהם קיימת הסתברות של 50% למציאת גז בהיקף 16 טריליון רגל מעוקבת בלויתן - כמות כפולה מזו שהתגלתה בתמר.

בימים האחרונים נפגשו יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי וראש הממשלה סעד חרירי בניסיון לקדם חקיקת חוק נפט, אולם ההליך צפוי להימשך חודשים רבים. במהלך ביקור בסוריה אמר ברי כי ,צבא לבנון העם וההתנגדות יהיו מוכנים לסכל כל ניסיון לגנוב את אוצרות הטבע שלנו".