ארה"ב למען תרופות גנריות: יש להגדיל את התקציב ב-15 מ' ד'

ועדה מיוחדת המליצה על הגדלת תקציב ה-FDA לשנת 2011 ל-2.57 מיליארד דולר

העיכובים באישור תרופות גנריות ברשות האמריקנית למזון ותרופות, ה-FDA, מוכרים לכל עובד בתחום. כעת, כדי לקצר את משך הזמן למתן אישורים אלו, ועדה מבית הנבחרים האמריקני ממליצה על תוספת של 15 מיליון דולר ב-2011 למשרד לתרופות גנריות של ה-FDA - ה-OGD.

בתקופת אובמה: זינוק של 60% בתקציב

ועדה המיוחדת המליצה בשבוע שעבר על הגדלת תקציב ה-FDA לשנת 2011 ל-2.57 מיליארד דולר, שהם 55 מיליון דולר מעבר לתקציב המקורי. התוספת שלא מופנה ל-OGD, תחולק במנות קטנות בין יתר המחלקות של ה-FDA.

רוזה דה-לאורה, שעמדה בראש הוועדה המיוחדת בבית הנבחרים, אמרה כי יש צורך בתקצוב ראוי של המשרד לתרופות גנריות (OGD), כדי להמשיך במגמת הזירוז המשמעותי של קצב האישורים לתרופות הגנריות.

מאז נכנס ברק אובמה לתפקיד הנשיא, תקציב ה-OGD צמח באופן ניכר. בשנת 2009 התקציב עמד על 41 מיליון דולר. השנה, בשנת 2010 הוא גדל ל-51 מיליון דולר וכעת מוצע להגדילו ל-66 מיליון דולר. כלומר, הוא גדל בתוך שנתיים ב-60%.

איגוד הפרמצבטיקה הגנרית האמריקנית (GPha), בירך על ההצעה וציין כי תוספת התקציב תסייע לערוך את השינוי הנדרש בתחומים הקריטיים של בחינת התרופות ורישומם. לפי האיגוד, ההצעה להגדיל את התקציב תאפשר תוספת תקני כוח אדם במחלקה לתרופות גנריות וייעול התשתית המדעית, שנדרשת למתן האישורים, תוך שמירה על הסטנדרטים המחמירים בהליכי הבדיקה והאישורים.