סין יוצאת מהתמריצים? ראש הממשלה הסיני חוגג את ההאטה

"מאז השנה, נתוני המאקרו של הכלכלה נעים באופן מבוקר, בכיוון צפוי, תוצאה שלא הייתה קלה להשיג" ■ וואן השווה את הכלכלה הסינית לתפוח מבשיל שהממשלה חייבת להבטיח את פיתוחו בצורה יציבה אך מהירה

"מאז השנה, נתוני המאקרו של הכלכלה נעים באופן מבוקר, בכיוון צפוי, תוצאה שלא הייתה קלה להשיג", כך אמר אתמול (א') ראש ממשלת סין, וואן ג'יאבאו, במהלך טיול שערך בסוף השבוע. וואן השווה את הכלכלה הסינית לתפוח מבשיל שהממשלה חייבת להבטיח את פיתוחו בצורה יציבה אך מהירה.

ראש הממשלה הסיני הוסיף שהביקוש המקומי חייב להמשיך לגדול ושהביקוש הזר לסחורות סיניות נותר יציב.

הצהרה זו שעשויה לאותת על הפסקת התמריצים הממשלתיים בטווח הקצר, באה שבוע פרסום נתונים רשמיים שהצביעו על כך שהכלכלה הסינית גדלה ב-10.3% במהלך הרבעון השני, האטה מצמיחה של 11.9% ברבעון הקודם ומתחת לציפיות הכלכלנים לצמיחה של 10.5%.

במסגרת פגישה עם עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, וון עוד אמר היום כי ההשקעות הזרות שזורמות לסין מעידות על יציבות האקלים העסקי השורר במדינה.

מחלקת המחקר של קרדיט סוויס ציינה בסקירה שפירסמה היום כי דבריו של ראש ממשלת סין והצהרות אחרות שנשמעו לאחרונה בתקשורת, מראות כי הממשלה מאושרת עם ההאטה וכי המדיניות תישאר ללא שינוי לעת עתה. "לתפיסתנו, ההצהרה הזאת, כמעט לחלוטין, פסלה אפשרות לתמריצים חדשים באוגוסט - מה שחלק מהכלכלנים צפו".