סורוס: "לא לסגת מהתמריצים; נחלצים ממשבר בדרך ההפוכה"

"כשהביקוש יחזור, הוא יתבטא בשיעורי הריבית שיתחילו לעלות - זה יהיה הזמן לקצץ, לא עכשיו" ■ סורוס הביע גם דעה דומה בנוגע למשבר החוב באירופה ולצורך של גרמניה להימנע מקיצוץ בהוצאות

המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס טוען כי המחוקקים האמריקנים לא צריכים לסגת מתוכנית התמריצים מכיוון שהכלכלה עדיין לא מספיק חזקה. "אני חושב שזה לא התזמון הנכון לסגת מתוכנית התמריצים", אמר סורוס בכנס שנערך במכון המפטונס במהלך סוף השבוע.

"כשהביקוש יחזור, הוא יתבטא בשיעורי הריבית שיתחילו לעלות", הסביר סורוס שיהיה בן 80 בחודש הבא. "זה יהיה הזמן לקצץ, לא עכשיו".

"קיצוץ דמי האבטלה, קיצוץ הסיוע למדינות שההכנסה שלהן ממיסים פוחתת, הם לא המדיניות הנכונה עכשיו, אפשר להיחלץ מהמשבר הפיננסי רק בדרך ההפוכה", אמר סורוס.

סורוס ציין כי אין סימנים לאינפלציה בארה"ב, שבה האג"ח ל-10 שנים נסחרות מתחת ל-3%, הרמה הנמוכה ביותר עד כה השנה.

ברקע לדבריו, נשיא ארה"ב, ברק אובמה, קרא שנאומו השבועי האחרון לרפובליקאים להפסיק לבלום חקיקה בסנאט שנועדה להאריך את הזכאות לקבלת דמי אבטלה, ולתמוך במדדים שיקלו על עסקים קטנים להתרחב. "חשבו מה הפירוש של טקטיקות הדחייה הללו למיליוני אמריקאים שאיבדו את מקום עבודתם מאז החל המיתון", אמר הנשיא, "עבור רבים, זו הדרך היחידה לגמור את החודש בעודם מחפשים עבודה חדשה".

סורוס הביע גם דעה דומה בנוגע למשבר החוב באירופה ולצורך של גרמניה להימנע מקיצוץ בהוצאות. לטענתו, התוצאה של מהלך כזה יכניס את אירופה למעגל של דפלציה. בנוגע למשבר החובות באירופה, סורוס חושב כי בסופו של דבר יהיה צורך לבצע פריסה מחודשת של החוב היווני "באופן מסודר".