לינדנשטראוס: לאוצר אין זכות להתערב בשכר עובדי משרדי

הממונה על השכר במשרד האוצר עזב את ישיבת הוועדה לענייני ביקורת המדינה בנושא הדוח הכספי לאחר שמבקר המדינה תקף בחריפות את השתתפותו בדיון ■ לינדנשטראוס: "למשרד האוצר אין זכות חוקית להתערב בנעשה במשרד מבקר המדינה"

בדיון שהתקיים היום (ב') בוועדה לענייני ביקורת המדינה בנושא הדוח הכספי של משרד מבקר המדינה לשנת 2009, התגלתה מחלוקת חריפה בין מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, והממונה על השכר באוצר, אילן לוין, ביחס לפיקוח על שכר עובדי משרד מבקר המדינה. מבקר המדינה תקף בחריפות את השתתפותו של הממונה על השכר בדיון וזה עזב את הישיבה. הוועדה לענייני ביקורת המדינה אישרה את הדוח הכספי פה אחד.

מיכה לינדנשטראוס אמר: "כשהייתי בשליחות בחו"ל היו פרסומים מוטים ומטעים. אם יש ניסיון לפגוע בעצמאות המבקר, הציבור לא יקבל את זה, הכנסת לא תקבל את זה". המבקר הוסיף וציטט מתוך דבריו של קובי הבר, הממונה על התקציבים במשרד האוצר לשעבר, שאמר בדיון בועדת הכספים בעבר כי "למשרד האוצר אין זכות חוקית להתערב בנעשה במשרד מבקר המדינה".

בתגובה, אמר הממונה על השכר באוצר, אילן לוין: "אני מכבד את מוסד מבקר המדינה ומודע לצורך לשמור על מוסד המבקר. יחד עם זאת, כאשר רמות השכר יוצאות מפרופורציה, הדבר מהווה פגיעה במוסד מבקר המדינה עצמו בטווח הארוך. רמות השכר במוסד מבקר המדינה יוצרות בעיה - כיום המשנים למבקר המדינה מרווחים יותר משופטים עליונים ומראש הממשלה."

לינדנשטראוס השיב: "אתם שוברים מסגרת. אתה מעז לומר נתונים שבינם לבין המציאות אין קשר. אתם לא צד בדיון. כל שנות הקיום של מוסד מבקר המדינה, לא קרה כדבר הזה. מעולם לא הופעתם בדיון, מאז שנת 50 לא הייתם כאן".

יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון: "התהליך המוגדר בחוק בכל הקשור לתקציב משרד מבקר המדינה הוא ראוי. המבקר נותן דין וחשבון לכנסת, שהיא הריבון. כשמשווים את השכר במשרד מבקר המדינה לגופים ציבוריים דומים - רואים שהשכר הוא סביר ונמצא באמצע". חסון הוסיף: "היה כאן ניסיון לעוות את המציאות. היה מצג שווא להציג שהדיון נעשה במחשכים. אתמול הבהרתי בשיחת טלפון עם הממונה על השכר כי הדיון הוא פתוח ושקוף וכי אם הממונה על השכר רוצה להגיע לדיון, הוא יכול להגיע."